Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislikte Bilgisayar Destekli Analiz | MKM 312 | 6 | 2 + 1 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ORHAN YALÇINKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM KUTAY YILMAZÇOBAN, Doç.Dr. ZEKERİYA PARLAK, Doç.Dr. HÜSEYİN DAL, Doç.Dr. CEMİL YİĞİT, Doç.Dr. UFUK DURMAZ, Doç.Dr. OSMAN HAMDİ METE, Doç.Dr. GÖKHAN COŞKUN, Dr.Öğr.Üyesi MUAZ KEMERLİ, Dr.Öğr.Üyesi TOROS ARDA AKŞEN, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA EROĞLU, Doç.Dr. NEHİR TOKGÖZ, |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. GÖKHAN COŞKUN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencileri, bilgisayar destekli olarak yapısal, akış, Iısıl ve titreşim analizlerini yapabilceke düzeye ulaştırmak. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği 5 bölümden oluşmaktadır. 1) ANSYS Static Structural yazılımı ile statik ve mukavemet analizlerinin gerçekleştirilmesi 2) ANSYS CFX ve Fluent yardımı ile Akışkanlar Mekaniği'ne dönük analizlerin gerçekleştirilmesi 3) ANSYS Thermal yazılımı ile Isı Geçişi analizlerinin gerçekleştirilmesi 4) ANSYS Acoustics ile titreşim analizlerinin gerçekeştirilmesi ve 5) Multifizik analizlerin gerçekleştirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ANSYS Static Strucutral | |
2 | ANSYS Static Strucutral | |
3 | ANSYS Static Strucutral | |
4 | ANSYS FLUENT ve CFX | |
5 | ANSYS FLUENT ve CFX | |
6 | ANSYS FLUENT ve CFX | |
7 | ANSYS Thermal | |
8 | ANSYS Thermal | |
9 | Vize | |
10 | ANSYS Thermal | |
11 | Modal Analiz | |
12 | Multifizik Analizler | |
13 | Multifizik Analizler | |
14 | Multifizik Analizler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ANSYS User Guide |
Ders Kaynakları | ANSYS User Guide |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
3. Ödev | 30 |
4. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|