Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijitalleşen Dünyada Din ILA 465 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ABDULMUTTALİP BAYCAR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ABDULMUTTALİP BAYCAR,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Günümüzün dijitalleşen dünyasında din unsurunun sanallaşma yönünü, etkisini anlamak ve tartışmak.

Dersin İçeriği

İnternet, Dijitalleşme, Sanal İbadet, Sanal Cemaat.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnternet ve din arasındaki ilişkiyi anlar. Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
2 Dijitalleşen dünyadaki dinin etkisini öğrenir. Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Dijital dindarlık türü hakkında bilgi sahibi olur. Tartışmalı Ders, Sınav, Ödev,
4 Dijitalleşen dinin terminolojisi kavrar. Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
5 Dijital evrendeki dini öğeleri tespit eder. Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Din ve Dindarlık Nedir?
2 Geleneksel ve Modern Dönemlerde Din
3 Post Modern Dönemde Din
4 Sekülerleşme ve Din
5 Dinin Dijitalleşmesi
6 İnternet ve Din
7 Dijital Cemaat ve İbadet
8 Yapay Zekâ ve Din
9 Beğenilme Arzusu Bağlamında Dindarlık
10 İnternet Ortamında Oluşan Dini Kimlik
11 Dinî Eğitimde İnternet Faktörü
12 Dijital Oyunlardaki Dini Unsurlar
13 Dinî Gruplar, Kurumlar ve İnternet
14 Metaverse ve Din
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Mehmet Haberli (2014). Sanal Din Tarihsel, Kuramsal ve Pratik Boyutlarıyla İnternet ve Din. İstanbul: Açılım Kitap.

Ders Kaynakları

[1] Mete Çamdereli ve diğerleri (2014). Medya ve Din. İstanbul: Köprü Kitap.

 

[2] Mete Çamdereli ve diğerleri (2015). Dijitalleşen Din (Medya ve Din 2). İstanbul: Köprü Kitap.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5