Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nitelikli Değerlendirme EBB 025 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Nitelikli Ölçme

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Nitelikli ölçme araçlarının değerlendirilmesine uygun, fonksiyonel değerlendirme yöntemleri geliştirilir

Dersin İçeriği

a)      Doğrusal değerlendirme

b)     Logaritmik değerlendirme

c)      Ln değerlendirme

d)     Kuvvetsel değerlendirme

e)      Trigonometrik değerlendirme

f)      Hiperbolik değerlendirme

g)      Ekponansiyel değerlendirme

       h) Faktöriyel değerlendirme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) Doğru seçeneğe puan ataması yapar Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Teorik Ders, Ödev, Sınav, Ödev,
2 2) Yanlış seçeneğe puan ataması yapar Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, Ödev, Sınav,
3 3) Ölçme aracına uygun değerlendirme yöntemi belirler Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, Ödev, Sınav,
4 4) Ölçme amacına uygun değerlendirme yöntemi belirler Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, Ödev, Sınav,
5 5) Fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini tanımlar Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, Ödev, Sınav,
6 6) Ölçme amacına uygun, fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini belirler Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, Ödev, Sınav,
7 7) Matematiksel fonksiyonların değerlendirmedeki önemini bilir Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, Ödev, Sınav,
8 8) Birey merkezli değerlendirme yapar Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, Ödev, Sınav,
9 9) Bilgi merkezli değerlendirme yapar Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1)     YILMAZ İSMAİL (2018). VDOİHİ Bağımlı Olasılık. Nobel Akademik Yayıncılık

2)     YILMAZ İSMAİL (2018). VDOİHİ Bağımlı Olasılık Soru Problem ve İspat Çözümleri. Nobel Akademik Yayıncılık

3)     YILMAZ İSMAİL, YALÇIN NECATİ (2011).  Probability and possibility calculation statistics for data variables  VDOİHİ   statistical methods for combined stage percentage calculation.  International Online Journal of Educational Sciences, 3(3), 957-979.

4)     ATILGAN HAKAN (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık

5)     GÜLER NEŞE (2021) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Pegem Akademik Yayıncılık

6)     GÖMLEKSİZ MÜFİT, ERKAN SERDAR (2022). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık

7)     TEKİNDAL SATILMIŞ (2019). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık

8)     KARİP EMİN (2015). Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık

9)     TURGUT M. FUAT, BAYKUL YAŞAR (2015). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık

10)  USTAOĞLU AYŞEGÜL, DORUK KÜRŞAT (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık

11) DURMUŞ SONER, BAHAR MEHMET, NARTGÜN ZEKERİYA, BIÇAK BAYRAM (2015). Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri. Pegem Akademik Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4