Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nitelikli Değerlendirme | EBB 025 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Nitelikli Ölçme |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nitelikli ölçme araçlarının değerlendirilmesine uygun, fonksiyonel değerlendirme yöntemleri geliştirilir |
Dersin İçeriği | a) Doğrusal değerlendirme b) Logaritmik değerlendirme c) Ln değerlendirme d) Kuvvetsel değerlendirme e) Trigonometrik değerlendirme f) Hiperbolik değerlendirme g) Ekponansiyel değerlendirme h) Faktöriyel değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Doğru seçeneğe puan ataması yapar | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Teorik Ders, Ödev, | Sınav, Ödev, |
2 | 2) Yanlış seçeneğe puan ataması yapar | Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
3 | 3) Ölçme aracına uygun değerlendirme yöntemi belirler | Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
4 | 4) Ölçme amacına uygun değerlendirme yöntemi belirler | Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
5 | 5) Fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini tanımlar | Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
6 | 6) Ölçme amacına uygun, fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini belirler | Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
7 | 7) Matematiksel fonksiyonların değerlendirmedeki önemini bilir | Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
8 | 8) Birey merkezli değerlendirme yapar | Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
9 | 9) Bilgi merkezli değerlendirme yapar | Ödev, Teorik Ders, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) YILMAZ İSMAİL (2018). VDOİHİ Bağımlı Olasılık. Nobel Akademik Yayıncılık 2) YILMAZ İSMAİL (2018). VDOİHİ Bağımlı Olasılık Soru Problem ve İspat Çözümleri. Nobel Akademik Yayıncılık 3) YILMAZ İSMAİL, YALÇIN NECATİ (2011). Probability and possibility calculation statistics for data variables VDOİHİ statistical methods for combined stage percentage calculation. International Online Journal of Educational Sciences, 3(3), 957-979. 4) ATILGAN HAKAN (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık 5) GÜLER NEŞE (2021) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Pegem Akademik Yayıncılık 6) GÖMLEKSİZ MÜFİT, ERKAN SERDAR (2022). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık 7) TEKİNDAL SATILMIŞ (2019). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık 8) KARİP EMİN (2015). Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık 9) TURGUT M. FUAT, BAYKUL YAŞAR (2015). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık 10) USTAOĞLU AYŞEGÜL, DORUK KÜRŞAT (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık 11) DURMUŞ SONER, BAHAR MEHMET, NARTGÜN ZEKERİYA, BIÇAK BAYRAM (2015). Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri. Pegem Akademik Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | 1) Doğru seçeneğe puan ataması yapar |
2 | 2) Yanlış seçeneğe puan ataması yapar |
3 | 3) Ölçme aracına uygun değerlendirme yöntemi belirler |
4 | 4) Ölçme amacına uygun değerlendirme yöntemi belirler |
5 | 5) Fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini tanımlar |
6 | 6) Ölçme amacına uygun, fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini belirler |
7 | 7) Matematiksel fonksiyonların değerlendirmedeki önemini bilir |
8 | 8) Birey merkezli değerlendirme yapar |
9 | 9) Bilgi merkezli değerlendirme yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |