Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II EBB 404 8 2 + 6 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. SAİM YILMAZ, Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK, Doç.Dr. ŞÜKRÜ ŞİRİN, Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU, Prof.Dr. OSMAN GÜMAN, Doç.Dr. HABİB KARTALOĞLU, Arş.Gör.Dr. RAVZA AYDIN, Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA CEVHERLİ, Dr.Öğr.Üyesi FEYZA DOĞRUYOL, Dr.Öğr.Üyesi ZİYA ERDİNÇ, Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN, Prof.Dr. SONER DUMAN, Doç.Dr. METİN AYDIN, Arş.Gör.Dr. ZEHRA ÖZLİ, Dr.Öğr.Üyesi ABDULMUTTALİP BAYCAR, Doç.Dr. AHMET NUMAN ÜNVER, Doç.Dr. BAYRAM DEMİRCİGİL, Doç.Dr. TAMER YILDIRIM, Doç.Dr. HÜLYA TERZİOĞLU, Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED MÜCAHİD DÜNDAR, Arş.Gör.Dr. SAKİN TAŞ, Arş.Gör.Dr. TAHİR ÇAĞMAN, Doç.Dr. AHMET YEŞİL, Doç.Dr. ABDULLAH İNCE, Arş.Gör. MUHAMMED YETİM, Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR, Doç.Dr. EMRAH KAYA, Doç.Dr. ESRA ATMACA, Dr.Öğr.Üyesi SONER AKSOY, Prof.Dr. ALİ KARATAŞ, Öğr.Gör.Dr. BETÜL ÖZDİREK ŞAHİN, Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK, Dr.Öğr.Üyesi SEYFETTİN HARUNİ, Doç.Dr. HAMDİ ÇİLİNGİR, Doç.Dr. AHMET SELMAN BAKTI, Prof.Dr. HASAN MEYDAN, Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Her hafta bir günlük plan hazırlayıp uygulayabilme ve portfolyo hazırlayabilme.

Dersin İçeriği

Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Her hafta bir günlük plan hazırlar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Performans Görevi,
2 Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev,
3 Hazırladığı planı uygular. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev,
4 Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev,
5 Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev,
6 Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Planlama
2 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
3 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
4 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
5 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
6 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
7 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
8 Ara Sınav
9 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
10 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
11 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
12 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
13 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
14 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

YÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 4 4 16
Ödev 2 4 8
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 10