Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Nesil Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet SHD 615 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Sosyal hizmet uygulamalarında sosyal bilim yaklaşımları

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET ZAFER DANIŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. MEHMET ZAFER DANIŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Genetik ayrımcılık, neuroscience çalışmaları, iklim krizi, boş zaman imkanlılığı ve bunun nasıl yönetileceğine ilişkin ‘nitelikli boş zaman’ tartışmaları ile transhümanizm çalışmaları çağımızın yeni yeni filizlenen ancak çok uzak olmayan bir geleceğin temel sosyal sorunları olabilecek nitelikteki konulardır. Bu dersin temel amacı ise hızla değişen ve dönüşen yaşam koşullarında, insanın özne konumunu korumak ve sürdürülebilir iyilik halini güvence altına almak olan bir bilim ve meslek olarak sosyal hizmetin, yeni nesil sosyal sorunları hangi perspektiften ve ne şekilde ele alması gerektiğinin tartışılmasıdır. Dersin ikincil amacı ise bu tartışmalar ışığında geleceğin sosyal sorunlarına müdahale için ihtiyaç duyulan bilgi – beceri – değer yetkinliklerinin edinilebileceği yeni nesil sosyal hizmet eğitiminin temel çerçevesini ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği

Değişen ve dönüşen dünyada ortaya çıkan yeni sorun alanları hakkında öğrencileri bilinçlendirmek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Sözlü Sınav,
2 Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
3 Anlatım, Sınav,
4 Örnek Olay, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Küresel neo-liberalist günümüz dünyası Okuma
2 Ekolojik sorunlar Okuma
3 Sağlık sorunları ve yaygın hastalıklar Okuma
4 Covid-19 pandemisi nedenleri ve sonuçları Okuma
5 İnsan hakları bağlamında meydana gelen gelişmeler Okuma
6 Genetik ayrımcılık Okuma
7 Sosyo-beyin ve neuroscience çalışmaları Okuma
8 Genetik ayrımcılık Okuma
9 vize
10 İklim krizi Okuma
11 Bireyselleşme Okuma
12 Transhümanizm Okuma
13 Yaşam kalitesi Okuma
14 Başarılı yaşlanma Okuma
Kaynaklar
Ders Notu

Danış, M. Z. (2015). Kurumlarda Kalan Yaşlıların Yaşam Kalitesi ve Bunu Etkileyen Faktörler: Ankara Örneğinde Bir Alan Araştırması, İstanbul: Nar Yayınevi.

 

Danış, M. Z. (2015). Yaşlıların Evde Bakım Gereksinimleri ve Evde Bakıma İlişkin Düşünceleri: Başarılı Yaşlanma ve Yaşlı Bakım Modelleri, İstanbul: Nar Yayınevi.

 Danış, M. Z. (2020). Sağlıkta Sosyal ve Güncel Konular, Ankara: Detay Yayıncılık

 

 

Ders Kaynakları

Seden, J. ve diğ. (2010). Professional Development in Social Work Complex Issues in Practice, UK: Routledge

Dominelli, L. (2012). Green Social Work: From Environmental Crises to Environmental Justice, Cambridge, UK ; Malden, MA: Polity.

Ewijk, H. V. (2017).  Complexity and Social Work, UK: Routledge

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. X
2 Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. X
3 Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir X
4 Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. X
5 Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. X
6 Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. X
7 Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. X
8 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
9 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 48 48
Final 1 3 3
Sözlü Sınav 1 16 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6