Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Almanca Hazırlık | AMT 001 | 9 | 26 + 0 | 26 | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SİBEL OKUYAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YURDAGÜL SEVİNÇLİ, Öğr.Gör.Dr. GÜLFİDAN AYTAŞ, Öğr.Gör. MERVE BOSTANCI, SEDANUR BAYRAKTAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Almanca dil bilgisini ve dil becerisini B1 seviyesinde kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Dinleme Konuşma Okuma Yazma Almanca Dilbilgisi (Gramer) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Almanca dilinde yazabilme | Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
2 | Almanca dilinde konuşabilme | Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, | Sözlü Sınav, |
3 | Okuduğunu Anlama | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Yaşayarak öğrenme | Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Guten Tag! | |
2 | Freunde, Kollege und Ich | |
3 | In der Stadt | |
4 | Guten Appetit! | |
5 | Tag für Tag | |
6 | Zeit mit Freunden | |
7 | Kontakte | |
8 | Meine Wohnung | |
9 | Alle Arbeit | |
10 | Kleidung und Mode | |
11 | Gesund und munter | |
12 | Rund ums Essen | |
13 | Nach der Schulzeit | |
14 | Medien im Alltag | |
15 | Grosse und Kleine Gefühle | |
16 | Was machen Sie beruflich? | |
17 | Ganz schön mobil | |
18 | Gelernt ist gelernt! | |
19 | Sportlich, sportlich | |
20 | Zusammen leben | |
21 | Gute Unterhaltung | |
22 | Wie die Zeit vergeht! | |
23 | Typisch oder? | |
24 | Gute Reise | |
25 | Alles Neu | |
26 | Umweltfreundlich | |
27 | Arbeitswelt | |
28 | Beziehungskisten |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Netzwerk A1 (Kursbuch, Arbeitsbuch ve Intensivtrainer içeren 3'lü set) Netzwerk A2 (Kursbuch, Arbeitsbuch ve Intensivtrainer içeren 3'lü set) Netzwerk B1 (Kursbuch, Arbeitsbuch ve Intensivtrainer içeren 3'lü set) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çeviri ve Çevirmenlik ile ilgili yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Çeviri alanındaki problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Çeviri sürecini veya ürününü, diller arası kültürel farklılıkları ve uzmanlık alan terminolojilerini de gözeterek anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisi. | ||||||
4 | Diğer dallara ilişkin edineceği kuramsal bilgileri, çeviri edimine aktarabilme becerisi. Alan dışı ders almış olması. Disiplinler arası farkındalık edinir. | ||||||
5 | Çeviri uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve/veya bilgisayar destekli çeviri programları gibi bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
6 | Çeviri süreci, öncesi ve sonrasına dair çalışmalarla ilgili olarak analiz etme, arşivleme, metin çözümleme ve yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Bireysel ve/veya çeviri projesi bağlamında ekip üyesi olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
8 | Dil yetisini sözlü ve yazılı olarak kuracağı iletişimlerde kullanma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve alanla ilgili gelişmeleri takip edebilme ve uyarlama becerisi. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili mesleki etik ve sorumluluk bilinci. | ||||||
11 | Çevirmenliğin ve çeviri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki konumu ve etkileri konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Almanca dilinde yazabilme | |||||||||||
2 | Almanca dilinde konuşabilme | |||||||||||
3 | Okuduğunu Anlama | |||||||||||
4 | Yaşayarak öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 4 | 16 | 64 |
Kısa Sınav | 4 | 16 | 64 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 32 | 25 | 800 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 32 | 16 | 512 |
Sözlü Sınav | 4 | 8 | 32 |
Final | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 1504 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 60,16 | ||
dersAKTSKredisi | 60 |