Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi ECE 301 5 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ
Dersi Verenler Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde sanat eğitimi konusunda temel kavram bilgilerini kazandırmak ve sanat temelli oyun etkinlikleri gerçekleştirmektir.

Dersin İçeriği

Sanatın tanımı ve işlevi; sanat eğitimi tarihi; çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi; bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eği-timinin tanımı ve önemi; gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri; okul öncesinde sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler; müzede sanat eğitimi; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitimi ile ilgili kuram ve uygulamalar; çocukların yaratıcı ifade becerileri-ni ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk döneminde sanatın eğitimdeki yeri ve önemini açıklar. Sanat eğitiminin kişiliğe etkisini ve yaş dönemlerine göre gelişimini tanımlar. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Sınav,
2 Erken çocukluk döneminde sanat eğitimi için uygun yaklaşım ve materyalleri analiz eder. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Performans Görevi,
3 Erken çocukluk dönemine uygun sanat eğitimi yöntem ve teknikleri uygular. Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Sanatın tanımı, işlevi ve estetik Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Erken çocukluk döneminde sanat eğitimin yeri ve önemi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Sanat eğitiminin erken çocukluk dönemindeki gelişimi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Erken çocuklukta sanat eğitimi yöntem ve teknikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Erken çocuklukta sanat eğitimi yöntem ve teknikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Sanat akımları ve çocuk Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Kostüm ve maske tasarımı Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Yıl içi sınav
10 Okul dışı ortamlarda sanat eğitimi etkinlikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Sanat eğitimi ve yaratıcılık Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Erken çocukluk dönemine uygun sanat etkinlikleri hazırlama Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Erken çocukluk dönemine uygun sanat etkinlikleri hazırlama uygulama Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Erken çocukluk dönemine uygun sanat etkinlikleri hazırlama uygulama Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş, Şişman Ahmet, Yaz Yayınları, İstanbul, 2006,

2. Sanat ve Eğitim, Yaratıcılık Temel Sanat Kuramları, Sanat Eleştirisi yaklaşımları, Ütopya Yayınları, 2004, Ankara,

3. Resim-İş öğretmen Kılavuzu, İlköğretim I. Kademe, MEB İstanbul, 1997,

4. Neriman Aral, Gökhan Duman (ÇEV.) Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi/Nobel Yayıncılık, 2014

5. Nilgün Cevher Kalburan, Erken Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılık, 2011,

6. Tülay Üstündağ, Yaratıcılığa Yolculuk, Pegem (2002),

7. Fatma Ülkü Yıldız, Tülay Şener, Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi, Nobel Yayıncılık, 2003,

8. Üzeyir Ogurlu, Fatih Kaya, Yaratıcı Çocuklar Yetiştirmek, Eğiten Kitap, 2015,

9. Ayşe Turla, Çocuğum Daha Yaratıcı Olabilir mi?, (2004),

10. Elif Çelebi Öncü (Ed.) Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Pegem Akademi (2015).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. X
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular.
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır.
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. X
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır.
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder.
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 15
1. Ara Sınav 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 5 10
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 103
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,12
Dersin AKTS Kredisi 4