Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi | BTE 302 | 6 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Çoklu Ortam Programlama |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR İŞBULAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ONUR İŞBULAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet UYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çoklu ortam öğeleri oluşturma ve düzenleme becerilerinin kazanılması. Çoklu ortam öğelerinin paketlenmesi. Çoklu ortam öğelerinin değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği | PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama aşamaları ve yazılımlara göre planlanması, ekran tasarımı ilkeleri, kullanılacak resim, ses, film vb. malzemelerin düzenlenmesi için kullanılan yazılımlar, yazılımda canlandırma ve hareketlerin kullanılması, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin eklenmesi, ses ve gerçek zamanlı filmlerin eklenmesi, kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı (navigasyon), ekran tasarımı ve düzenlemesi, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması, çoklu ortam uygulamalarının değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çoklu ortam uygulamalarının kuramsal temellerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Hiper ortamlar ve çoklu ortamların arasındaki farkı söyler | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Çoklu ortamda görsel tasarım ilkelerini sıralar | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Bilişsel yük ve çoklu ortam bağlantısını kurar | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Çoklu ortam içeriklerinin tasarımını yapar | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Çoklu ortam geliştirme araçlarını sıralar | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | Çoklu ortamda ölçme ve değerlendirme kavramlarını açıklar | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | Çoklu ortam nesnelerinin birleştirir | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
9 | Çoklu ortam projesi hazırlar | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çoklu ortam uygulamalarının kuramsal temelleri | |
2 | Hiper ortamlar ve çoklu ortamlar | |
3 | Çoklu ortamda görsel tasarım ilkeleri | |
4 | Bilişsel yük ve çoklu ortam | |
5 | Çoklu ortam içeriklerinin tasarımı | |
6 | Çoklu ortam geliştirme araçları | |
7 | Çoklu ortamda ölçme ve değerlendirme | |
8 | Çoklu ortam nesnelerinin birleştirilmesi | |
9 | Çoklu ortam projesi hazırlama | |
10 | Çoklu ortam projesi hazırlama | |
11 | Çoklu ortam projesi hazırlama | |
12 | Çoklu ortam projesi hazırlama) | |
13 | Çoklu ortam projesi hazırlama | |
14 | Çoklu ortam projelerinin sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çoklu Ortam Tasarımı (2011), Editörler: Özcan Özgür Dursun, Ferhan Odabaşı |
Ders Kaynakları | Çoklu Ortam Tasarımı (2011), Editörler: Özcan Özgür Dursun, Ferhan Odabaşı |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Çoklu ortam uygulamalarının kuramsal temellerini açıklar |
2 | Hiper ortamlar ve çoklu ortamların arasındaki farkı söyler |
3 | Çoklu ortamda görsel tasarım ilkelerini sıralar |
4 | Bilişsel yük ve çoklu ortam bağlantısını kurar |
5 | Çoklu ortam içeriklerinin tasarımını yapar |
6 | Çoklu ortam geliştirme araçlarını sıralar |
7 | Çoklu ortamda ölçme ve değerlendirme kavramlarını açıklar |
8 | Çoklu ortam nesnelerinin birleştirir |
9 | Çoklu ortam projesi hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |