Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi BTE 302 6 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Çoklu Ortam Programlama

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ONUR İŞBULAN
Dersi Verenler Doç.Dr. ONUR İŞBULAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet UYSAL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çoklu ortam öğeleri oluşturma ve düzenleme becerilerinin kazanılması. Çoklu ortam öğelerinin paketlenmesi. Çoklu ortam öğelerinin değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği

PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama aşamaları ve yazılımlara göre planlanması, ekran tasarımı ilkeleri, kullanılacak resim, ses, film vb. malzemelerin düzenlenmesi için kullanılan yazılımlar, yazılımda canlandırma ve hareketlerin kullanılması, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin eklenmesi, ses ve gerçek zamanlı filmlerin eklenmesi, kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı (navigasyon), ekran tasarımı ve düzenlemesi, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması, çoklu ortam uygulamalarının değerlendirilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çoklu ortam uygulamalarının kuramsal temellerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Hiper ortamlar ve çoklu ortamların arasındaki farkı söyler Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
3 Çoklu ortamda görsel tasarım ilkelerini sıralar Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
4 Bilişsel yük ve çoklu ortam bağlantısını kurar Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
5 Çoklu ortam içeriklerinin tasarımını yapar Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
6 Çoklu ortam geliştirme araçlarını sıralar Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
7 Çoklu ortamda ölçme ve değerlendirme kavramlarını açıklar Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
8 Çoklu ortam nesnelerinin birleştirir Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
9 Çoklu ortam projesi hazırlar Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Proje / Tasarım, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çoklu ortam uygulamalarının kuramsal temelleri
2 Hiper ortamlar ve çoklu ortamlar
3 Çoklu ortamda görsel tasarım ilkeleri
4 Bilişsel yük ve çoklu ortam
5 Çoklu ortam içeriklerinin tasarımı
6 Çoklu ortam geliştirme araçları
7 Çoklu ortamda ölçme ve değerlendirme
8 Çoklu ortam nesnelerinin birleştirilmesi
9 Çoklu ortam projesi hazırlama
10 Çoklu ortam projesi hazırlama
11 Çoklu ortam projesi hazırlama
12 Çoklu ortam projesi hazırlama)
13 Çoklu ortam projesi hazırlama
14 Çoklu ortam projelerinin sunumu
Kaynaklar
Ders Notu

Çoklu Ortam Tasarımı (2011), Editörler: Özcan Özgür Dursun, Ferhan Odabaşı

Ders Kaynakları

Çoklu Ortam Tasarımı (2011), Editörler: Özcan Özgür Dursun, Ferhan Odabaşı

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 16 16
Final 1 1 1
Proje / Tasarım 1 10 10
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6