Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gelişim Psikolojisi II | PSK 201 | 3 | 3 + 3 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Gelişim Psikolojisi I dersini almış olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşe Bahar Duyar, Arş. Gör. Feyza Öz |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ergenlikten ölüme kadar geçen süreçte insan hayatındaki fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimsel evreleri psikoloji kuramları ve son araştırma bulguları kapsamında öğrencilere aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Yaşam boyu gelişim basamaklarının ele alındığı ‘Gelişim Psikolojisine Giriş-I’ dersinin devamı niteliğinde olan bu ders; ergenlik, erken, orta ve ileri yetişkinlik ile ölüm evrelerine ilişkin fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimsel evreleriyle ilgili gelişimsel teorileri ve araştırma bulgularını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ergenlik döneminde meydana gelen değişiklikleri açıklayabilir. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Genç yetişkinlik döneminde meydana gelen değişiklikleri açıklayabilir. | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Ödev, Sınav, |
3 | Orta yaş döneminde meydana gelen değişiklikleri açıklayabilir | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
4 | Yaşlılık döneminde meydana gelen değişiklikleri açıklayabilir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergenlik döneminin temel özellikleri ve bedensel ve bilişsel gelişim | Santrock, J. W. (2019). & Sevi Çakar, F. (2017). |
2 | Ergenlik döneminde kişilik ve ahlak gelişimi | |
3 | Ergenlik döneminde karşılaşılabilecek gelişim sorunları | |
4 | Ergenlik döneminde aile ve akranlara ilişkiler | |
5 | Genç yetişkinlik döneminin temel özellikleri | |
6 | Genç yetişkinlik döneminde yakın ilişki kurma | |
7 | ara sınav | |
8 | Genç yetişkinlik döneminde çalışma yaşamına uyum | |
9 | Orta yetişkinlik döneminin temel özellikleri | |
10 | Orta yetişkinliğe özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar | |
11 | Orta yetişkinlikte aile kurma ve ebeveynlerle ilişkiler | |
12 | Yaşlılık döneminin temel özellikleri | |
13 | Yaşlılık dönemine özgü gelişim görevleri | |
14 | Yaşlılıkta emeklilik ve ölüm kaygısı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Santrock, J. W. (2019). Yaşamboyu gelişim (17. Basım). New York, NY: McGraw Hill. Savi Çakar, F. (Ed.). (2017). Yaşam dönemleri ve uyum sorunları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Ergenlik döneminde meydana gelen değişiklikleri açıklayabilir. |
2 | Genç yetişkinlik döneminde meydana gelen değişiklikleri açıklayabilir. |
3 | Orta yaş döneminde meydana gelen değişiklikleri açıklayabilir |
4 | Yaşlılık döneminde meydana gelen değişiklikleri açıklayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |