Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil Öğretimi SNE 435 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yaşları 5-11 arasında değişen öğrenenlerin dil öğrenme deneyimleri fiziksel, psikolojik, duygusal ve bilişsel bağlamlarda yetişkinlerinkinden önemli ölçüde farklılık göstermektedir. Bu nedenledir ki bu ders öğrencilere sahip oldukları yöntem, teknik ve uzmanlık bilgisini erken yaştaki dil öğrenenlere göre uyarlamalarında yardımcı olmayı hedeflemektedir. Bu dersin amacı öğrencilere temel terimlerin bilgisinin kazandırılmasının yanı sıra öğretim yöntemleri ve sınıf uygulamalarını dikkate almak suretiyle çocukların yabancı dil öğrenme süreçlerine ilişkin alt yapı oluşturmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler çocukların nasıl düşündükleri ve öğrendikleri konularında bilgi sahibi olacak, çocukların ana dil ve yabancı dil gelişimlerini daha iyi kavrayacak, geçerliğini sürdüren "çocuklara yabancı dil öğretim yaklaşımları"nı gözden geçirecek ve teoride sahip olduklarını sınıf deneyimi ile bütünleştireceklerdir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yabancı dil öğretimi alanında var olan yaklaşımlara karşılaştırmalı bakabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 Yabancı dil öğretim sürecini işlevsel kılacak kuram ve yaklaşımları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Yabancı dilde okuma ve yazma becerilerinin öğretimi konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Yabancı dil öğretiminde teknoloji ve drama kullanımı konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Öğrenmeyi öğrenme olgusunun temel bileşenlerini tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
6 Sınıf yönetiminin detayları konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
7 Yabancı dil öğretiminde sınıf içi uygulamalarda yararlanılabilecek materyalleri tasarlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
8 Yabancı dilde dilbilgisi öğretimi konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
9 Yabancı dilde dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimi konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
10 Ana dil ve ikinci dil gelişimlerine ilişkin bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkiye'de yabancı dil öğretiminde mevcut durum.
2 Dil nedir?
3 Yabancı dil öğretiminin temel ilkeleri nelerdir?
4 Yabancı dil öğretiminin genel ilkeleri.
5 Yaklaşım, yöntem, teknik, starteji kavramlarına eğitim açısından bakış.
6 Yabancı dil öğretimi: Dil bilgisi-Çeviri Yöntemi.
7 Kulak-Dil alışkanlığı Yöntemi- Bilişsel yaklaşım
8 Sınav haftası
9 Yabancı Dil öğretimi: Doğal yöntem, İletişimci yaklaşım
10 Yabancı dil öğretimi: Eklektik metod
11 Yabancı dil öğretimi: Telkin yöntemi, Grupla dil öğretimi, Sessizlik yöntemi, Toplam Fiziksel tepki yöntemi
12 Yabancı dil öğretimi: Ders içi kullanılabilecek teknikler.
13 Dinleme ve sesletim öğretimi.
14 Kelime öğretimi.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Pinter, A. (2006). Teaching young language learners. Oxford: Oxford University Press.

Ekşi, G. (2010). Materials development, evaluation and adaptation. In Haznedar, B. And Uysal, H. H. (Ed). Handbook for Teaching Foreign Languages to Young Learners in Primary Schools. Ankara: Anı Yayıncılık.

Özüdoğru, M. & Dilman, H. (2014). Anadil edinimi ve yabancı dil öğrenim kuramları. Ankara: Anı Yayıncılık

Lewis, G. (2004). The internet and young learners. Oxford University Press.

Demirel, Ö. (2010) Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. Pegem Akademi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). X
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. X
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
2. Ödev 20
4. Performans Görevi (Seminer) 20
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 20 20
Proje / Tasarım 1 30 30
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,84
Dersin AKTS Kredisi 5