Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Drama SNE 309 5 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Fatih Selim SELLÜM

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yaratıcı dramayla ilgili temel kavramları bütüncül bir yaklaşımla kavrama.
Dramanın eğitim- öğretimde kullanımının Türkiye´ deki gelişim sürecini kavrama.
Çocukların gelişimsel özellikleri ve dramanın olası katkıları hakkında anlayış kazandırma.
Dramada kullanılan temel teknikleri kavrama ve uygulama becerisi kazanma.
Drama uygulamalarında sınıf öğretmeninin sahip olması gereken yeterlik ve sorumlulukların farkında olma.
Dramanın bir öğretim yöntemi olarak kullanıldığı bir dersi tasarlama ve uygulama becerisi kazanma.

Dersin İçeriği

Drama teriminin tanımı ve anlamı, dramanın farklı türlerini karşılaştırma, eğitsel dramanın tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, çocukların gelişimine katkısı, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, eğitsel drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dramanın farklı türleri arasında karşılaştırmalar yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Eğitsel dramanın yapısını ve uygulama aşamalarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
3 Çocukların gelişimine uygun drama tekniklerini uygular. Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Ödev,
4 Eğitsel drama ortamını tasarlayıp yönetir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitici drama teriminin tanımı
2 Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler
3 Çocuklarla dramanın tarihçesi
4 Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararları
5 Eğitici drama öğretmenin nitelikleri
6 Eğitici dramanın uygulanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
7 Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki
8 Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması
9 Arasınav
10 İlköğretimde eğitici dramanın önemi
11 İlköğretimde günlük ve haftalık plan içinde dramanın yeri
12 Eğitici dramada özel teknikler
13 Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi
14 Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Vural, R.A., Somers, J. W. (2011). İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama
2. Önder, A. (2006). İlköğretimde Yaratıcı Drama.
3.Üstündüğ, T. (2002).Yaratıcı Drama Öğretmeninin Günlüğü.

4.Karadağ, E. (2008). Kuramdan uygulamaya ilköğretimde drama:" Oyun ve işleniş örnekleriyle". Anı Yayıncılık.A

5.McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama: Sınıf İçinde ve Dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

6. Adıgüzel, Ömer. (2017)."Eğitimde yaratıcı drama. Pegem A Yayıncılık.

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). X
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. X
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 3 10 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6