Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Grafik Tasarım GIT 201 3 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü BORA ÖZEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ODUNCU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bir iletişim dili ve görsel iletişim formu olarak grafik tasarımın tanıtılması, iki boyuta indirgeme ve grafik resimleme diliyle kavramların sembollere dönüştürülmesi; grafik tasarımın başlıca unsurlarının tanıtılması ve uygulanması

Dersin İçeriği

Grafik tasarımın başlıca unsurlarının anlatılması ve uygulanması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Grafik tasarım, grafik tasarımcı kavramları hakkında bilgi edinir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Kavramları sembollere dönüştürebilir. Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Ödev,
3 Kavramları çeşitli tekniklerle görselleştirmeyi öğrenir. Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Ödev,
4 İki boyuta indirgeme, soyutlama ve stilizasyon yapabilir. Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Ödev,
5 Gözlemleme, konuya ilişkin araştırma kabiliyeti artar. Anlatım, Ödev,
6 Amblem, logo hazırlayabilir. Sunumunu yapabilir. Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Ödev,
7 Yeni yaklaşımlar deneyebilir, özgün tasarımlar yapabilir. Anlatım, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönem planının açıklanması
2 Tasarım, grafik tasarım ve görsel iletişim tasarımı kavramları
3 Birinci projenin verilmesi
4 Eskiz geliştirme
5 Eskiz geliştirme
6 Birinci projenin teslimi ve sunumu (1. Not)
7 İkinci projenin verilmesi
8 Eskiz geliştirme
9 Eskiz geliştirme
10 İkinci projenin teslimi ve sunumu (2. Not)
11 Final projesinin verilmesi
12 Eskiz geliştirme
13 Eskiz geliştirme
14 Final projesinin teslimi ve sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Becer, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitapevi, 1997

Uçar, T. Fikret, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi, 2004

Maden, Sait, Simgeler, Çekirdek Yayınları, 1990

Georges, Jean, Çev. Nami Başer, Yazı İnsanlığın Belleği, Yapı Kredi Yayınları, 2002

Ambrosse, Gavin, Çev. Bilge Barhana, Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür Yayınları, İstanbul, 2011

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 25
2. Proje / Tasarım 25
3. Proje / Tasarım 25
4. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 14 14
Ödev 1 14 14
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6