Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça Okuma-Anlama II ILA 013 9 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. ŞÜKRÜ ŞİRİN, Arş.Gör.Dr. ZEHRA ÖZLİ, Dr.Öğr.Üyesi HALİL UYSAL, Öğr.Gör.Dr. ZEHRA BETÜL GÜNEY, Öğr.Gör. EMEL YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi SEYFETTİN HARUNİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin, okudukları Arapça metinleri anlama becerisi kazanması.

Dersin İçeriği

Kolaydan zora muhtelif metinler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Arapça kelime dağarcığını geliştirir. Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Performans Görevi,
2 Ders kitabında yer alan metinleri Türkçe'ye çevirebilir. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Sınav,
3 Müfred kelimelerin çoğullarını öğrenir. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Sınav,
4 Eş ve zıt anlamlı kelimeleri öğrenir. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 es-Seferu (Vesâ'ilu'n-Nakli) / Yolculuk (Ulaşım Araçları)
2 es-Seferu (Rihleten Sa'îdeten!) / Yolculuk (İyi Yolculuklar!)
3 Vesâ'ilu'l-İttisâlâti (eş-Şebeketu'l-Ma'lûmâtiyyetu) / İletişim Araçları (Bilgi Ağı)
4 Vesâ'ilu'l-İttisâlâti (Mukâlemetun Mer'iyyetun) / İletişim Araçları (Görüntülü Görüşme)
5 Hikemun ve Emsâlun (Mâliku'l-Hazîni) / Atasözleri ve Deyimler (Balıkçıl)
6 Hikemun ve Emsâlun (Kıssatu Meselin) / Atasözleri ve Deyimler (Bir Atasözünün Hikayesi)
7 el-Hivâyâtu ve'r-Riyâdatu (el-Hivâyâtu) / Hobiler ve Spor (Hobiler)
8 el-Hivâyâtu ve'r-Riyâdatu (Vâhidun ve Sifrun) / Hobiler ve Spor (1/0)
9 el-Munâsebâtu (Ramedân Kerîm!) / Özel Günler (Hayırlı Ramazanlar!)
10 el-Munâsebâtu (Mubârek en-Necâh!) / Özel Günler (Tebrikler!)
11 Nevâdiru ve Tarâ'ifu (Vallâhi Len Eşterîke Ebeden) / Fıkralar(Vallahi Seni Asla Satın Almayacağım)
12 Nevâdiru ve Tarâ'ifu (Min Nevâdiri Tufeyliyyîn) / Fıkralar (Fıkralar)
13 Kadâyâ İctimâ'iyyetu ('Amelu'l-Mer'eti) / Sosyal Meseleler (Kadının Çalışması)
14 Kadâyâ İctimâ'iyyetu (el-Betâletu) / Sosyal Meseleler (İşsizlik)
Kaynaklar
Ders Notu

Sirâcu'l-'Arabiyye Dil Setinde yer alan metinler.

Ders Kaynakları

Abdülmelik Yangın & Reda Elsayed & Amir Mirza Nadir, Sirâcu'l-'Arabiyye (el-Kırâ'e) (İtkan Yayınları: İstanbul, 2021).

Kadir Güneş, Arapça-Türkçe Sözlük (Mektep Yayınları: İstanbul, 2021).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Ara Sınav 30
2. Ara Sınav 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Final 1 1 1
Ara Sınav 2 1 2
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4