Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam Tarihi II | ILA 204 | 4 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | Emevilerde Sosyal Hayat Abbasilerde Sosyal Hayat |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ESRA ATMACA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SAİM YILMAZ, Doç.Dr. SERDAR ÖZDEMİR, Doç.Dr. ESRA ATMACA, |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Saim YILMAZ, Dr. Öğr. Üyesi Serdar ÖZDEMİR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | To have information about political and cultural history of Umayyad, Abbasid and Andalusian Umayyad states. |
Dersin İçeriği | Political and Social History of Umayyad, Abbasid and Andalusian Umayyad States. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Emevî Devletinin kuruluşunu sağlayan siyasî ve askerî gelişmeleri anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | İlk üç Emevi halifesi döneminde yaşanan siyasi olayları ve Emevi devletinin dayandığı temel ilkeleri önceki dönem ile mukayeseli bir şekilde sorgular. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | İktidarın Süfyanilerden Mervanilere intikali esnasında yaşanan siyasi gelişmeleri özetler ve yorumlar. | Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Abdülmelik b. Mervan ve Ömer b. Abdülaziz döneminde yapılan iktisadi ve sosyal reformları listeler. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Velid b. Abdülmelik döneminde ve sonrasında gerçekleşen fetih hareketlerini özetler. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Emevi devletinin yıkılışına neden olan unsurları ifade eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | Abbasi devletinin kuruluşunu sağlayan ihtilalin safhalarını özetler. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | Abbasi tarihinin dönemlerini ve özelliklerini ifade eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Sınav, |
9 | Emeviler ve Abbasiler döneminde kültür ve medeniyet alanında meydana gelen gelişmeleri açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Sınav, |
10 | Endülüs Emevî Devletinin dönemlerini ve özelliklerini ifade eder. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
11 | Endülüs Emevî Devletinde kültür ve medeniyet alanında meydana gelen gelişmeleri açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Emevî Devletinin Kuruluşunu Sağlayan Siyasî ve Askerî Gelişmeler | |
2 | Süfyaniler Dönemi | |
3 | Hilafetin Mervanilere İntikali: Mervan ve Abdülmelik b. Mervan Dönemi | |
4 | Abdülmelik b. Mervanın Oğulları ile Ömer b. Abdülaziz Dönemleri | |
5 | Yıkılış Dönemi Halifeleri ve Emevî Devletinin Yıkılışı | |
6 | Abbâsî İhtilali ve Abbâsî Devletinin Kuruluşu: Seffah ve Mansur Dönemi | |
7 | Yükseliş Dönemi Abbasî Halifeleri | |
8 | Samerra Dönemi-Merkezin Bağdata Taşınması ve Abbâsî Devletinin Yeniden Toparlanma Süreci | |
9 | Büveyhîlerin ve Selçukluların Nüfuz Dönemi | |
10 | Son Dönem Abbâsî Halifeleri ve Devletin Yıkılışı | |
11 | Emevîler ve Abbâsîler Döneminde İdarî, Siyasî, Askerî, Adlî ve Malî Yapı | |
12 | Emevîler ve Abbâsîler Döneminde Toplumsal Hayat, İlim ve Kültür Hayatı, Sanat | |
13 | Endülüs Emevî Devletinin Kuruluşu ve Dönemleri | |
14 | Endülüs Emevî Devletinde Kültür ve Medeniyet |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Öztürk, Levent (2012), İslam Tarihi I Ders Notları. |
Ders Kaynakları | [2] Aycan, İrfan-Sarıçam, İbrahim (2002), Emeviler, İstanbul: Diyanet Vakfı Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Emevî Devletinin kuruluşunu sağlayan siyasî ve askerî gelişmeleri anlatır. | ||||||||||||||
2 | İlk üç Emevi halifesi döneminde yaşanan siyasi olayları ve Emevi devletinin dayandığı temel ilkeleri önceki dönem ile mukayeseli bir şekilde sorgular. | ||||||||||||||
3 | İktidarın Süfyanilerden Mervanilere intikali esnasında yaşanan siyasi gelişmeleri özetler ve yorumlar. | ||||||||||||||
4 | Abdülmelik b. Mervan ve Ömer b. Abdülaziz döneminde yapılan iktisadi ve sosyal reformları listeler. | ||||||||||||||
5 | Velid b. Abdülmelik döneminde ve sonrasında gerçekleşen fetih hareketlerini özetler. | ||||||||||||||
6 | Emevi devletinin yıkılışına neden olan unsurları ifade eder. | ||||||||||||||
7 | Abbasi devletinin kuruluşunu sağlayan ihtilalin safhalarını özetler. | ||||||||||||||
8 | Abbasi tarihinin dönemlerini ve özelliklerini ifade eder. | ||||||||||||||
9 | Emeviler ve Abbasiler döneminde kültür ve medeniyet alanında meydana gelen gelişmeleri açıklar. | ||||||||||||||
10 | Endülüs Emevî Devletinin dönemlerini ve özelliklerini ifade eder. | ||||||||||||||
11 | Endülüs Emevî Devletinde kültür ve medeniyet alanında meydana gelen gelişmeleri açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 1 | 16 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |