Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça Sözlü ve Yazılı Anlatım ILA 004 9 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ABDULMELİK YANGIN, Dr.Öğr.Üyesi HALİL UYSAL, Öğr.Gör. NISREEN MOUSA ABDALLAH OQLAH, Öğr.Gör.Dr. ZEHRA BETÜL GÜNEY, Öğr.Gör. SÜMEYYE BALIKÇI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere Arapça konuşma ve yazma becerisi kazandırmak. 

Dersin İçeriği

Arapça konuşma ve Arapça yazı yazma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Arapça'da kendisini sözlü olarak ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Performans Görevi,
2 Arapça'da kendisini yazılı olarak ifade eder. Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Performans Görevi, Sınav,
3 Arapça'da etkili iletişim kurmayı öğrenir. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Performans Görevi, Sınav,
4 Sözlü sunum teknikleri bilgisiyle Arapça sözlü sunum yapabilecektir. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
5 Sözlü ve yazılı anlatımın kurallarını kavrar, düşüncelerini etkili bir biçimde ifade etme becerisi kazanır. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 et-Tahiyyetu ve't-Te'ârufu (Keyfe Hâluke?) / Selamlaşma ve Tanışma (Nasılsın?)
2 et-Tahiyyetu ve't-Te'ârufu (Min Eyne Ente?) / Selamlaşma ve Tanışma (Nerelisin?)
3 el-Usratu ('Â'iletî) / Aile (Ailem)
4 el-Usratu (Ekâribî) / Aile (Akrabalarım)
5 ed-Dirâsetu (Me'a Muvazzafi'ş-Şu'ûn) / Eğitim (Öğrenci İşleri Memuru İle)
6 ed-Dirâsetu (Fi's-Saffi) / Eğitim (Sınıfta)
7 es-Sekenu (Beytî el-Cedîd) / İkamet (Yeni Evim)
8 es-Sekenu (Şakkatun li'l-'Îcâr) / İkamet (Kiralık Daire)
9 et-Ta'âmu ve'ş-Şerâbu (Vecebâtu't-Ta'âmi) / Yeme-İçme (Yemek Öğünleri)
10 et-Ta'âmu ve'ş-Şerâbu (Da'vetun 'ale'l-Ğadâ'i) / Yeme-İçme (Öğle Yemeğine Davet)
11 el-Hayâtu'l-Yevmiyyetu (Yevmun fî Hayâti't-Tâlibi) / Gündelik Hayat (Öğrencinin Hayatında Bir Gün)
12 el-Hayâtu'l-Yevmiyyetu (Yevmu'l-Cum'ati) / Gündelik Hayat (Cuma Günü)
13 et-Tesevvuku (Sûku'l-Hadrâvât) / Alışveriş (Sebze Pazarı)
14 et-Tesevvuku (Sûku'l-Melâbisi) / Alışveriş (Elbise Pazarı)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Abdülmelik Yangın & Reda Elsayed & Amir Mirza Nadir, Sirâcu'l-'Arabiyye (el-Muhâdese) (İtkan Yayınları: İstanbul, 2021).

Kadir Güneş, Arapça-Türkçe Sözlük (Mektep Yayınları: İstanbul, 2021).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Ara Sınav 30
2. Ara Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 100
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Ara Sınav 2 1 2
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6