Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletmede Mesleki Eğitim II | EBE 404 | 8 | 0 + 32 | 16 | 20 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA, Arş.Gör. NAZLI ÜNLÜ BIDIK, Arş.Gör. BÜŞRA YOLCU, Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencinin mezun olmadan önce tüm mesleki dersleriyle ilgili önemli konuları gözden geçirmesi ve alanla ilgili güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmıştır. Dersin uygulama kısmında ise öğrencinin mezuniyet kriterlerini tamamlayabilmesine yönelik doğum öncesi, doğum ve doğum sonrası döneme ait ebelik uygulamalarını gerçekleştirmesi amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Tüm mesleki derslerle ilgili önemli konular ve güncel gelişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bakım planı hazırlar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
2 | Doğum eylemini bilir ve bakım planlar. | Örnek Olay, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
3 | Doğum sonu dönemi bilir ve bakım planlar. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
4 | Riskli gebelikleri bilir ve bakım planlar. | Benzetim, Problem Çözme, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
5 | Jinekolojik tanı ve tedavi yöntemlerini açıklar. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
6 | Kanıt temelli çocuğa özgü ebelik uygulamalarını yapar. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
7 | Sağlıklı çocukta normal büyüme ve gelişmeyi ve normalden sapmaları tanımlar. | Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
8 | Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında ebelik bakım ilkelerini tanımlar. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
9 | Çocuk sağlığını korumada öneme sahip çocukluk çağı aşılarını açıklar ve bu konudaki gelişmeleri takip eder. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
10 | Normal ve riskli yenidoğanı tanımak ve hastalık durumunda gerekli bakımı uygular. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki Uygulama | |
2 | Mesleki Uygulama | |
3 | Mesleki Uygulama | |
4 | Mesleki Uygulama | |
5 | Mesleki Uygulama | |
6 | Mesleki Uygulama | |
7 | Mesleki Uygulama | |
8 | Mesleki Uygulama | |
9 | Mesleki Uygulama | |
10 | Mesleki Uygulama | |
11 | Mesleki Uygulama | |
12 | Mesleki Uygulama | |
13 | Mesleki Uygulama | |
14 | Mesleki Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Tas¸kın L.: Dogˆum ve Kadın Sagˆlıgˆı Hems¸ireligˆi. Sistem Ofset Matbaacılık, IV. Baskı, Ankara, 2011. 2. Gilbert E.S., Harmon J.S.: Yu¨ksek Riskli Gebelik ve Dogˆum El Kitabı. Ed. Lale Tas¸kın. Palme Yayıncılık, Ankara, 2002. 3. I·nanc¸ N.; Cos¸kun A.ve ark.: Dogˆum ve Kadın Hastalıkları Hems¸ireligˆi El Kitabı. Birlik Ofset Ltd. S¸ti, I·stanbul, 1996. 4. ________ : Aile Planlaması Klinik Uygulama El Kitabı. I·nsan Kaynagˆını Gelis¸tirme Vakfı Yayınları, Nobel Tıp Kitapları Ltd.S¸ti, I·stanbul, 1995. 5. Hatcher R.A., Kowal D. Ve ark.: Kontraseptif Yo¨ntemler. Ed.Ays¸e Akın Dervis¸ogˆlu. Demirciogˆlu Matbaacılık, Ankara, 1990. 6.Demir R.:I·nsanın Gelis¸imi ve I·mplantasyon Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Ankara,1995. 7.Gilbert E.S., Harmon J.S.:High Risk Pregnancy Delivery, Mosby I·nc.,St.Louis,1998. 8.Turan J.M.,Ortaylı N.,Nalbant H.,Bulut A.:I·stanbul’da U¨c¸ Hastanede Gebelik ve Dogˆum Hizmetlerine Yakından Bakıs¸, As¸ama Matbaacılık, I·stanbul,2003. 9.Neyzi O., Yolsal N.:Cinsel Yolla Bulas¸an Hastalıklar Tanı ve Tedavi Rehberi, As¸ama Matbaacılık,I·stanbul,1997. 10.Berek J.S.:Novak Jinekoloji, Nobel Tıp Kitapevi,I·stanbul,1998. 11.Hoskins W.J.,Perez C.A.,Young R.C.: Gynecologic Oncology , Lippincot-Raven Publishers,Philadelphia,1997. 12.Reeder M.,Koniak G.:Maternity Nursing Family, Newborn, and Women’s Health Care, Lippincot- Raven Publishers,Philadelphia,1997. 13.Kamran S.Moghissi M.D: U¨reme Endokrinolojisi, Yeni Alas¸ Ofset, I·stanbul,1993. 14.Gu¨ner H: Jinekolojik Onkoloji, Hatibogˆlu Yayınevi, Ankara,1995. 14. Üniversite veri tabanlarından ulaşılan güncel makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bakım planı hazırlar. | |||||||||
2 | Doğum eylemini bilir ve bakım planlar. | |||||||||
3 | Doğum sonu dönemi bilir ve bakım planlar. | |||||||||
4 | Riskli gebelikleri bilir ve bakım planlar. | |||||||||
5 | Jinekolojik tanı ve tedavi yöntemlerini açıklar. | |||||||||
6 | Kanıt temelli çocuğa özgü ebelik uygulamalarını yapar. | |||||||||
7 | Sağlıklı çocukta normal büyüme ve gelişmeyi ve normalden sapmaları tanımlar. | |||||||||
8 | Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında ebelik bakım ilkelerini tanımlar. | |||||||||
9 | Çocuk sağlığını korumada öneme sahip çocukluk çağı aşılarını açıklar ve bu konudaki gelişmeleri takip eder. | |||||||||
10 | Normal ve riskli yenidoğanı tanımak ve hastalık durumunda gerekli bakımı uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 80 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Performans Görevi (Uygulama) | 14 | 32 | 448 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 509 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 20,36 | ||
dersAKTSKredisi | 20 |