Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kentleşme Politikaları SBK 307 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI
Dersi Verenler Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI,
Dersin Yardımcıları

Araş. Gör. Selin BAŞCAN YÜCE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste öğrencinin “kentleşme politikası” konusunun temel kavramlarını ve özelliklerini tanımlayabilir, Türkiye’deki süreçlerini tanıyabilir duruma gelmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kuramsal olarak kent ve kentleşme, karşılaştırmalı kentleşme deneyimleri, Türkiye kentleşme politikası

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kentleşme Süreci ve Konut sorunu
2 Kent Planlaması, Konut ve Çevre
3 Farklı Sistemlerde Kent Planlaması
4 Kent Planlaması Kuramları
5 Kent Planlaması Süreci
6 Kent Planlaması ve Toprak sorunu
7 Kalkınma ve Konut
8 Konut Yatırımları
9 Vize Sınavı
10 Konut Kalitesi
11 Toplumsal Konut Politikası ve Kentsel Yenileme
12 Süzülme ve Soylulaştırma
13 Gecekondu
14 Sürdürülebilir Konut ve Çevre
Kaynaklar
Ders Notu

Ruşen KELEŞ, Kentleşme Politikası, 12. Baskı, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 2012.

Ders Kaynakları

Ruşen KELEŞ, Kentleşme Politikası, 12. Baskı, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 2012.
Paul N. BALCHIN; Maureen RHODEN, Housing Policy: An introduction
Jean Conway, Housing Policy

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek X
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek X
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak X
10 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek X
11 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)