Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgi Toplumu ve E-Devlet | SBK 435 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AZİZ TUNCER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ensar Kıvrak |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgi toplumuyla ilgili kuramsal gelişmeleri anlayarak genel olarak kamuda bilgi teknolojileri kullanımını, özelde ise e-devlet uygulamalarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş, bilgi toplumu ve yeni toplumsal kuramlar, e-devlet, e-devletin yasal çerçevesi, kamu kurum ve kuruluşlarında bilgi yönetimi, dünyada ve Türkiye´de bilgi yönetimi uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi toplumu ile yeni toplumsal yaklaşımları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Sanayi toplumundan bilgi toplumuna doğru yaşanan değişimi anlar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Kamu yönetiminde kullanılan bilgi teknolojilerini bilir. | Tartışma, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
4 | Dünyada ve Türkiye´deki E-Devlet uygulamalarını bilir ve takip eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | E- devlet kavram ve uygulamalarına eleştirel bir gözle bakabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
6 | Kamu örgütlerinde bilgi yönetimi süreçlerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarım ve sanayi toplumu | |
2 | Yeni toplumsal kuramlar: Enformasyon toplumu, postmodernite | |
3 | Yeni toplumsal kuramlar: Risk toplumu, Ağ toplumu | |
4 | Yeni toplumsal kuramlar: Post-fordizm ve küreselleşme | |
5 | Elektronik devlet nedir? | |
6 | E-devletle ilgili kuramsal tartışmalar | |
7 | Elektronik devletin yasal altyapısı | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Mobil devlet ve sosyal medya yönetimi | |
10 | Kamu örgütlerinde bilgi yönetimi ve öğrenen örgüt yaklaşımı | |
11 | E-Belediyecilik | |
12 | Türkiye´de e-devlet politika ve uygulamaları | |
13 | Karşılaştırmalı e-devlet politika ve uygulamaları | |
14 | E-devletin geleceği, sorunlar ve eleştiriler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Yıldız, M. (2012), Bilgi Toplumu ve Kamu Yönetimi Ders Notu, TÜBA Açık Ders Malzemeleri, http://www.acikders.org.tr/course/view.php?id=67. |
Ders Kaynakları | - Kumar, K. (2004), Sanayi Sonrası Toplumdan Post-Modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları, Dost Kitabevi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgi toplumu ile yeni toplumsal yaklaşımları bilir. | |||||||||||
2 | Sanayi toplumundan bilgi toplumuna doğru yaşanan değişimi anlar ve yorumlar. | |||||||||||
3 | Kamu yönetiminde kullanılan bilgi teknolojilerini bilir. | |||||||||||
4 | Dünyada ve Türkiye´deki E-Devlet uygulamalarını bilir ve takip eder. | |||||||||||
5 | E- devlet kavram ve uygulamalarına eleştirel bir gözle bakabilir. | |||||||||||
6 | Kamu örgütlerinde bilgi yönetimi süreçlerini tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |