Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nano Yapılı Malzemeler | MTM 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET UYSAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET UYSAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeni yüksek katma değerli malzemeler, geleneksel yöntemlerden farklı olarak artık atom ve moleküllerin kontrol edilmesiyle üretilmektedir. Nano malzemelerin tanımlanması ve nano boyuttaki ileri teknoloji malzemeler hakkında bilgi sahibi olunması, nano partiküllerin üretimi ve ileri teknoloji alanlarında uygulamaları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Yeni malzeme ve teknoloji devriminin temelleri sadece malzeme ve metalürji alanında değil farklı disiplinlerden gelen bilim adamı adaylarına öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | 1. Nanometre ölçekli malzemelere giriş 1.1. Nanomalzeme, nanoteknoloji ve nanobilimin geleceği 2. Nanomalzemelerin üretimi 2.1. Nanopartiküllerin, nanoçubuk/nanotel, nano film ve kütlesel nanoyapılı malzemelerin üretimi 2.2. Karbon nanotüpler 3. Nanokompozitler 3.1.Polimer, metal ve seramik matriksli nanokompozitler 4. Elektriksel, optik, süper iletkenlik, magnetik özellikler 5. Alternatif enerjiler için nano malzemeler 6. Nanomalzemelerin deneysel karakterizasyonu 7. Nanokristalin malzemelerde mukavemet artış mekanizmaları 8. Nanoyapıların mekanik özellikleri 9. Nanotriboloji ve nano mekanik 10. Nanomalzemelerin uygulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nano ve makro ölçekleri bilir. | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
2 | Nanoteknolojinin gereğini anlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Nanomalzemelerin üretim yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Karbon nanotüplerin üretim ve özelliklerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Nanokompozitlerin üstünlüklerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, | Ödev, Proje / Tasarım, Sınav, |
6 | Nanomalzemelerin genel karakterizasyonlarını anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Nano malzemelerin triboloji mekanizmalarını açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
8 | Nanomalzemelerin mekanik özelliklerini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
9 | Nanomalzmeler için temel kullanım alanları önerebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nano ölçekli malzemelere giriş, Nanomalzeme, nanoteknoloji ve nanobilimin geleceği | |
2 | Nanopartiküllerin, nanoçubuk/nanotel, nano film ve kütlesel nanoyapılı malzemelerin üretimi | |
3 | Nanopartiküllerin, nanoçubuk/nanotel, nano film ve kütlesel nanoyapılı malzemelerin üretimi | |
4 | Nanopartiküllerin, nanoçubuk/nanotel, nano film ve kütlesel nanoyapılı malzemelerin üretimi | |
5 | Karbon nanotüpler | |
6 | Polimer, metal ve seramik matriksli nanokompozitler | |
7 | Elektriksel, optik, süper iletkenlik, magnetik özellikler | |
8 | Alternatif enerjiler için nano malzemeler | |
9 | Nanomalzemelerin deneysel karakterizasyonu | |
10 | Nanokristalin malzemelerde mukavemet artış mekanizmaları | |
11 | Nanoyapıların mekanik özellikleri | |
12 | Nanotriboloji ve nano mekanik | |
13 | Nanomalzemelerin uygulama alanları | |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders materyallerine dönem içerisinde buradan ulaşılabilir. |
Ders Kaynakları | 1. Sharmıla M. Mukhopadhyay, Nanoscale Multıfunctıonal Materıals-Science And Applications, John Wiley & Sons, 2012 . • 2. Sung H. Whang, Nanostructured Metals And Alloys-Processing, Microstructure, Mechanical Properties And Applications, Woodhead Publishing Limited, 2011 • 3. Z.L.Wang, Y. Liu, Z. Zhang, Handbook of Nanophase and Nanostructured Materials, volume: 1,2,3,4, Kluwer Academic Plenum Publishers, 2003 • 4. W. A. Goddard, D. W. Brenner, S. E. Lyshevski, G. J. Iafrate, Handbook Of Nanoscıence, Engıneerıng, And Technology, Crc Press, 2003 • 5. B. Bhushan Springer Handbook Of Nanotechnology, , Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | |||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | |||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalısabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Çalısmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nano ve makro ölçekleri bilir. | ||||||||||||
2 | Nanoteknolojinin gereğini anlar. | ||||||||||||
3 | Nanomalzemelerin üretim yöntemlerini bilir. | ||||||||||||
4 | Karbon nanotüplerin üretim ve özelliklerini açıklayabilir. | ||||||||||||
5 | Nanokompozitlerin üstünlüklerini anlar. | ||||||||||||
6 | Nanomalzemelerin genel karakterizasyonlarını anlar. | ||||||||||||
7 | Nano malzemelerin triboloji mekanizmalarını açıklayabilir | ||||||||||||
8 | Nanomalzemelerin mekanik özelliklerini anlar | ||||||||||||
9 | Nanomalzmeler için temel kullanım alanları önerebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |