Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yöneylem Araştırmasında Deterministik Modeller | ENM 503 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Deterministik modeller ve çözüm yollarının öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Doğrusal programlamaya giriş, Duyarlılık analizi, ikilik problemleri, tam sayılı programlama ve çözüm teknikleri ve endüstriyel problemlerinin çözümü için geliştirilen programlarla uygulamalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deterministik problemleri modelleyebilme yeteneğinin kazanılması | ||
2 | Deterministik modellerin çözüm yöntemlerinin öğrenilmesi | ||
3 | Deterministik modellerin analizi ve çözümleri yorumlama yeteneğinin kazanılması | ||
4 | Deterministik modelleri çeşitli yazılımlar yardımıyla çözebilme ve yorumlayabilme yeteneğinin kazanılması |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal Modellerin Tanımı ve Model Kurma | |
2 | Modellerin çözüm teknikleri ve parametrelerin yorumları | |
3 | Duyarlılık Analizi | |
4 | Duyarlılık Analizi | |
5 | Modellerin İkilik Hali | |
6 | İkilik modelin yorumlari | |
7 | Modellerin Bilgisayar çözümleri ve yorumları | |
8 | Modellerin Bilgisayar çözümleri ve yorumları | |
9 | Tam sayılı Programlama | |
10 | Tam sayılı Programlama | |
11 | Tam sayılı Programlama | |
12 | Doğrusal Modellerde İleri Konular | |
13 | Düzenlenmiş Simplex | |
14 | Dantzig-Wolfe Decompozition Algoritması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Wiston, W, 1994 Operations Research, Applications and Algorithms, Duxbury Pres 2- Taha, H, 2000, Yöneylem Araştırması, Literatur Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Deterministik problemleri modelleyebilme yeteneğinin kazanılması | ||||||||||||
2 | Deterministik modellerin çözüm yöntemlerinin öğrenilmesi | ||||||||||||
3 | Deterministik modellerin analizi ve çözümleri yorumlama yeteneğinin kazanılması | ||||||||||||
4 | Deterministik modelleri çeşitli yazılımlar yardımıyla çözebilme ve yorumlayabilme yeteneğinin kazanılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
5. Ödev | 10 |
6. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 6 | 20 | 120 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |