Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektromanyetik Uyumluluk ve Tıp Elektroniği Laboratuvarı | EEM 475 | 7 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET RECEP BOZKURT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZHAN ÖZKAN, Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER, Prof.Dr. MEHMET RECEP BOZKURT, Doç.Dr. MUHAMMET HİLMİ NİŞANCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan vücudundan alınan EMG, EKG işaretleri deneysel olarak almak ve öğrenmek, Sempatik deri cevabı, reaksiyon zamanı ve solunum fonksiyonu işlevlerini deneysel olarak öğrenmek, Elektromanyetik uyumluluk hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Elektromiyografi (EMG), Elektrokardiyografi (EKG), nabız, Galvanik deri cevabı ve poligraf, Reaksiyon zamanı, Solunum fonksiyonu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çift Yan Bant ve Bastırılmış Taşıyıcılı Genlik Modülasyonu / Demodülasyonu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
2 | Tek Yan Bant ve Artık Yan Bant Genlik Modülasyonu / Demodülasyonu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | Açı Modülasyonu (Frekans ve Faz Modülasyonu) öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
4 | Açı Demodülasyonu (Frekans ve Faz Demodülasyonu) öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
5 | Faz Kenetlemeli Çevrim (PLL) öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
6 | Elektromiyografi (EMG) | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
7 | Elektrokardiyografi (EKG) | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
8 | EKG ve nabız | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
9 | Galvanik deri cevabı ve poligraf | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
10 | Reaksiyon zamanı | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
11 | Solunum fonksiyonu | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çift Yan Bant ve Bastırılmış Taşıyıcılı Genlik Modülasyonu | |
2 | Çift Yan Bant ve Bastırılmış Taşıyıcılı Genlik Demodülasyonu | |
3 | Tek Yan Bant ve Artık Yan Bant Genlik Modülasyonu | |
4 | Tek Yan Bant ve Artık Yan Bant Genlik Demodülasyonu | |
5 | Açı Modülasyonu (Frekans ve Faz Modülasyonu) | |
6 | Açı Demodülasyonu (Frekans ve Faz Demodülasyonu) | |
7 | Faz Kenetlemeli Çevrim (PLL) | |
8 | Elektromiyografi (EMG) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Elektrokardiyografi (EKG) | |
11 | EKG ve nabız | |
12 | Galvanik deri cevabı ve poligraf | |
13 | Reaksiyon zamanı | |
14 | Solunum fonksiyonu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Biopac Öğrenci Laboratuvar Deney kitabı |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |