Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karakter ve Değer Eğitimi | EBB 014 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | The character and values education course aims to make sense of basic concepts such as morality, ethics, value, character and temperament to gain awareness of the necessity of value education and to make practices within the framework of theoretical foundations to contribute to raising individuals who have adopted universal values.
|
Dersin İçeriği | Basic concepts related to character and value education, character development and education, family environment and school in character development, value definition and classification, sources of values, reasons for values education, approaches used in character and value education, culture of living together in character and value education, character and value education in terms of educational philosophy and goals, values education practices and research in Turkey and the world, teacher as a role model in character and value education.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karakter ve değer eğitimine temel oluşturacak kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Karakter ve değer eğitiminin gerekliliğini tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
3 | Karakter ve değer eğitimine ilişkin yaklaşım, yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Farklı yaklaşım, yöntem ve tekniklerden yararlanarak karakter ve değer eğitimine yönelik uygulamalar tasarlar. uygulamalar ta | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Karakter ve değer eğitiminin gerekçeleri | |
3 | Karakter gelişimi ve eğitimi | |
4 | Karakter gelişiminde aile, çevre ve okul | |
5 | Değer tanımı ve sınıflandırılması | |
6 | Değerlerin kaynakları ve karakter ve değer eğitiminde birlikte yaşama kültürü | |
7 | Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi | |
8 | Türkiye’de ve Dünya'da değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Öğretim programlarında değerler | |
11 | Karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikler | |
12 | Karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikler | |
13 | Değer eğitimi yaklaşımları kullanılarak etkinlik tasarlama ve uygulamalar yapma. | |
14 | Değer eğitimi yaklaşımları kullanılarak etkinlik tasarlama ve uygulamalar yapma. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Atepe. V & Gündüz, M. (2019). Character and Value Education. Ankara: Pegem Publishing. Aydın, M. Z. & Gürler, Ş. A. (2012). Values Education at School. Ankara: Nobel Publications. Ersoy, A. F. & Ünüvar, P. (2019). Character and Values Education. Ankara: Anı Publishing. Genç, S. Z. & Beldag, A. (2019). Character and Value Education. Ankara: Pegem Publishing. Gungor, E. (2000). Studies on the Psychology of Values. Istanbul: Otuken Publications. Murat, M. & Yilmaz, E. (2022). Character and Value Education. Istanbul: Undergraduate Publishing. Ekşi, H. & Katılmış, A. (2016). Values Education with Application Examples. Ankara: Nobel Publications. Dilmaç, B. & Bircan, H. H. (2014). Values and the Psychology of Values. Ankara: Pegem Akademi. |
Sıra | EĞİTİM FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Sıra | BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar ve eğitim bilimleri dalları ile ilgili yeterli altyapıya sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler, bunlara uygun davranır, iş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | ||||||
2 | Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | ||||||
3 | Eğitim problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | ||||||
4 | Eğitim - öğretim faaliyetleri için gerekli olan eğitim teknolojilerini seçer ve kullanır. | ||||||
5 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. | ||||||
6 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
7 | Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. | ||||||
8 | Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve eğitim teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
10 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. | ||||||
12 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
13 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar(European Computer Driving Licence, Advanced Level). | ||||||
14 | Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır. | ||||||
15 | Toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik projeler üretir ve öğretmenlik mesleğini yürütürken ya da özel sektörde çalışırken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karakter ve değer eğitimine temel oluşturacak kavramları açıklar. | |||||||||||||||
2 | Karakter ve değer eğitiminin gerekliliğini tartışır. | |||||||||||||||
3 | Karakter ve değer eğitimine ilişkin yaklaşım, yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
4 | Farklı yaklaşım, yöntem ve tekniklerden yararlanarak karakter ve değer eğitimine yönelik uygulamalar tasarlar. uygulamalar ta |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |