Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnanışlar Tarihi | TAR 259 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyoloji ve Antropolojinin Tarihle olan ilişkisini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Sosyoloji ve Antropoloji bağlamında Dünya?nın geçirmiş olduğu tarih süreç ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya İnanç Tarihini ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | İnanışlara dayalı düşünsel süreci ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | İnanışlara dayalı mücadele sürecini ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Modernizmin çıkışını ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, |
5 | Pozitivizmin çıkışını ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antik çağlardan bugüne ehli kitap olmayan inançlar 1. | |
2 | Antik çağlardan bugüne ehli kitap olmayan inançlar 2. | |
3 | Antik çağlardan bugüne ehli kitap olmayan inançlar 3. | |
4 | Antik çağlardan bugüne ehli kitap olmayan inançlar 4. | |
5 | Yahudilik. | |
6 | Hıristiyanlık. | |
7 | İslâmiyet 1. | |
8 | İslâmiyet 2. | |
9 | ARASINAV | |
10 | İslâmiyet 3. | |
11 | Yeni bir inanış tarzı olarak Modernizm 1. | |
12 | Yeni bir inanış tarzı olarak Modernizm 2. | |
13 | Yeni bir inanış tarzı olarak Modernizm 3. | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İbrahim M. Ebu Rebi, Modernlik ve Çağdaş İslam Düşüncesi, Çeviren: Ünal Çağlar, Yöneliş Yayınları, İstanbul 2003 Fazlur Rahman, İslâm, Çeviren: Mehmet Aydın, Anaokulu Yayınları, Ankara 2008 Wilhelm Barthold, İslâm Medeniyeti Tarihi, Çeviren: Fuad Köprülü, Akçağ Yayınları, Ankara 2004 İsrael Shahak, Yahudi Dini Yahudi Tarihi, Çeviren: Ahmet Emin Dağ, Ağaç Kitabevi Yayınları, İstanbul 2010 Mahmut Nana, Yahudi Tarihi, Çeviren: D. Ahsen Batur, Selenge Yayınları, İstanbul 2008 Paul Kriwaczek, Yahudi Medeniyeti, Çeviren: Ayşe Belma Dehni, Pegasus Yayınları, İstanbul 2007 Engin Duran, Adem´den İsa´ya, Gerçeğe Doğru Kitapları; İstanbul, 2006, Jean Paul, Akıl ve İman, Çeviren: İsmail Taşpınar, İyi Adam Yayınları Hidayet Işık, Amiri´ye Göre İslam ve Öteki Dinler, İz Yayıncılık; İstanbul, 2006 Jacques Ellul, Anarşi ve Hıristiyanlık; Çeviren: Ali Toprak, Karşı Yayınları; Temmuz 2010 Faruk Yılmaz, Dinlerin Kökeni, Berikan Yayınları; İstanbul, 2011-12 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Dünya İnanç Tarihini ortaya koyar. |
2 | İnanışlara dayalı düşünsel süreci ortaya koyar. |
3 | İnanışlara dayalı mücadele sürecini ortaya koyar. |
4 | Modernizmin çıkışını ortaya koyar. |
5 | Pozitivizmin çıkışını ortaya koyar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |