Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Denizcilik Tarihi | TAR 425 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KERİM İLKER BULUNUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti’nde denizcilik geleneğinin oluşumu, gelişimi ve modernleşmesinin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Osmanlıların Anadolu’ya gelişinin ardından denizlerle tanışmaları, denizlerdeki ilk faaliyetleri ve Osmanlı Devleti’nin bir deniz imparatorluğuna dönüşmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlıların denizlerle tanışma süreci hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Osmanlı deniz savaşlarının sebepleri ve sonuçlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | ) Osmanlıların denizlerdeki yayılım sürecini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Osmanlı deniz teknolojisi ve kullanılan gemiler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarih boyunca denizcilik faaliyetleri | |
2 | Türklerde denizcilik geleneği | |
3 | Osmanlıların denizlerle tanışması | |
4 | Osmanlı Devleti’nde tersaneler ve gemi inşa faaliyetleri | |
5 | Kuruluştan Fatih Sultan Mehmet dönemi sonuna kadar Osmanlı denizciliği | |
6 | Osmanlı denizciliğinin yükselişi (II. Bayezid dönemi Osmanlı denizciliği, Tersane-i Amire’nin kuruluşu) | |
7 | Akdeniz’de Yeni Güçler: Korsanlığın Ortaya Çıkışı | |
8 | Preveze savaşından Tunus’un fethine: Osmanlı denizciliğinde zirve | |
9 | XVII. yüzyılda Osmanlı denizciliği | |
10 | XVIII. yüzyıl Osmanlı denizciliği | |
11 | Modernleşme çabaları | |
12 | Bahriye Nezaretinin kuruluşu ve Osmanlı denizciliği | |
13 | II. Abdülhamid devri Osmanlı bahriyesi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Devleti’nin Merkez ve Bahriye Teşkilatı, Ankara 1948. İdris Bostan, Beylikten İmparatorluğa Osmanlı Denizciliği, İstanbul 2006. İdris Bostan, Osmanlı Bahriye Teşkilatı: XVII. yüzyılda Tersane-i Amire, Ankara 1992. İdris Bostan, Osmanlılar ve Deniz, Deniz Organizasyonu, Teşkilat ve Gemiler, İstanbul 2007. Ali İhsan Gencer, Bahriye’de Yapılan Islahat Hareketleri ve Bahriye Nezareti’nin Kuruluşu (1789-1867), İstanbul 1985. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Osmanlıların denizlerle tanışma süreci hakkında bilgi sahibi olur |
2 | Osmanlı deniz savaşlarının sebepleri ve sonuçlarını öğrenir |
3 | ) Osmanlıların denizlerdeki yayılım sürecini bilir |
4 | Osmanlı deniz teknolojisi ve kullanılan gemiler hakkında bilgi sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Sözlü Sınav | 0 |
2. Sözlü Sınav | 0 |
3. Sözlü Sınav | 0 |
Toplam | 55 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 6 |
1. Final | 40 |
Toplam | 46 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |