Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tarih Bilimine Giriş | TAR 111 | 1 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT EKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÜMİT EKİN, Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN, |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarih biliminin önemi ve Tarih ekollerinin tanınması |
Dersin İçeriği | Tarih yazıcılığının gelişimi ve önemli ekolleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarih biliminin temel kavramlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Tarih yazımının ortaya çıkış sürecini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Performans Görevi, |
3 | İbn Haldun’un tarih yazıcılığındaki yerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Annales Okulunun tarihçilik anlayışına kazandırdığı yaklaşımları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Alman tarih ekolünün tarihçilik anlayışını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Tarih felsefesinin içeriğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
7 | İngiliz ve Amerikan tarihçilerin görüşlerini aktarır | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarih yazımının ortaya çıkışı | [1] Sayfa 1-10 |
2 | Dünyada ve Türkiye’de tarih yaklaşımları | [3] Sayfa 27-49 |
3 | İbn Haldun ve tarihçilik anlayışı | [8] Sayfa 1-37 |
4 | Annales Okulu | [5] Sayfa 29-52 |
5 | Annales Okulu | [5] Sayfa 52-109 |
6 | Annales Okulu’nun Türkiye’deki etkileri | [4] Sayfa 7-28 |
7 | Alman tarihçi okulu | [4] Sayfa 7-38 |
8 | Avusturya çevresi | [4] Sayfa 39-73 |
9 | ARASINAV | |
10 | İngiliz tarihçilerinin görüşleri | [6] Sayfa 33-61 |
11 | Amerikan tarihçilerinin görüşleri | [7] Sayfa 3-45 |
12 | Tarih felsefesi | [6] Sayfa 62-98 |
13 | Tarih felsefesi | [6] Sayfa 99-127 |
14 | Tartışma ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, Kubbealtı, İstanbul 1995. 2- Bekir Kütükoğlu, Vekayinüvis, c: XIII, ss. 271-287. 3- İlhan Tekeli, Tarih Yazımı Üzerine Düşünmek, Dost Kitapevi, Ankara 1997. 4- Emre Bağce, Frankfurt Okulu, İstanbul 2006. 5- Peter Burke, Fransız Tarih Devrimi: Annales Okulu, Ankara 2002. 6- R. G. Collingwood, Tarih felsefesi Üzerine Denemeler, İstanbul 2000. 7- Keith Jenkins, Tarihi Yeniden Düşünmek, Ankara 1995. 8- İbn Haldun, Mukaddime, İstanbul 1983. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Tarih biliminin temel kavramlarını tanımlar |
2 | Tarih yazımının ortaya çıkış sürecini tartışır |
3 | İbn Haldun’un tarih yazıcılığındaki yerini belirler |
4 | Annales Okulunun tarihçilik anlayışına kazandırdığı yaklaşımları açıklar |
5 | Alman tarih ekolünün tarihçilik anlayışını değerlendirir |
6 | Tarih felsefesinin içeriğini açıklar |
7 | İngiliz ve Amerikan tarihçilerin görüşlerini aktarır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |