Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Devleti´Nin Toplumsal Tarihi | TAR 350 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT EKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÜMİT EKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı Toplum yapısının öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Osmanlı toplumunun dinamikleri, sosyal ilişkiler, devlet-toplum ilişkileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı tolumunun özelliklerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Osmanlı toplumunun katmanlarını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | Osmanlı tarihinde meydana gelen doğal afetleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | Osmanlı ailesinin özelliklerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
5 | Osmanlı toplumunun nasıl eğlendiğini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
6 | Osmanlı toplumunda kölelerin yerini tartışır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal tarih çalışmaları ve Osmanlı toplumu | |
2 | Osmanlı toplumunu meydana getiren unsurlar | |
3 | Osmanlı toplumunda reaya-devlet ilişkileri | |
4 | Şehirliler, köylüler ve konar-göçerler | |
5 | Osmanlı toplumunda köleler | |
6 | Osmanlı toplumunda ailenin oluşumu: Nişan ve evlilik | |
7 | Osmanlı toplumunda boşanma | |
8 | Osmanlı toplumunda çocuk | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Doğal afetler | |
11 | Salgın hastalıklar | |
12 | Osmanlı toplumunda beslenme | |
13 | Kahvehaneler ve kahve kültürü | |
14 | Çay kültürü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları | Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu’nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi (2 Cilt) Arif Bilgin, Osmanlı Saray Mutfağı Kemalettin Kuzucu, Bin Yılın Çayı Yahya Araz, Osmanlı Toplumunda Çocuk Olmak Ahmet Yaşar, Osmanlı Kahvehaneleri |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Osmanlı tolumunun özelliklerini tartışır |
2 | Osmanlı toplumunun katmanlarını anlar |
3 | Osmanlı tarihinde meydana gelen doğal afetleri kavrar |
4 | Osmanlı ailesinin özelliklerini tartışır |
5 | Osmanlı toplumunun nasıl eğlendiğini kavrar |
6 | Osmanlı toplumunda kölelerin yerini tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |