Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sinemayla Avrupa Tarihi | TAR 349 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT EKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÜMİT EKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa´nın siyasi, dini, sosyal ve kültürel gelişiminin sinema filmleri aracılığıyla öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Haçlı Seferlerinden itibaren Rönesans, Reform, coğrafi keşifler, Fransız Devrimi gibi dönüm noktası olan olaylar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Haçlı seferlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | |
2 | Milliyetçiliğin ortaya çıkışını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | |
3 | Avrupa’daki mezhep çatışmalarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | |
4 | Coğrafi keşifleri değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | |
5 | Avrupa’daki hanedanlar arası ilişkileri tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | |
6 | Ateşli silahların Avrupa tarihindeki yerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinema ve tarih arasındaki ilişki | |
2 | Cennetin Krallığı isimli filmin izlenmesi | |
3 | Film ekseninde Haçlı Seferleri tarihi | |
4 | Gülün Adı isimli filmin izlenmesi | |
5 | Film ekseninde Avrupa’da çeviri dönemi ve uyanışın tarihinin anlatımı | |
6 | Luther isimli filmin izlenmesi | |
7 | Film ekseninde mezheplerin doğuşu, Rönesans ve Reform’un tarihi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | 1492 isimli filmin izlenmesi | |
10 | Film ekseninde coğrafi keşifler ve sömürgecilik tarihi | |
11 | Yüzbaşı Alatriste adlı filmin izlenmesi | |
12 | Film ekseninde Avrupa’da ve dünyada ateşki silahların tarihi | |
13 | Sefiller isimli filmin izlenmesi | |
14 | Film ekseninde Fransız Devrimi ve milliyetçiliğin tarihi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dominique Chansel, Beyaz Perdedeki Avrupa / Tarih Öğretimi ve Sinema, Mary Wiesner-Hanks, Erken Modern Dönemde Avrupa |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Haçlı seferlerini kavrar |
2 | Milliyetçiliğin ortaya çıkışını anlar |
3 | Avrupa’daki mezhep çatışmalarını kavrar |
4 | Coğrafi keşifleri değerlendirir |
5 | Avrupa’daki hanedanlar arası ilişkileri tartışır |
6 | Ateşli silahların Avrupa tarihindeki yerini belirler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |