Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortaçağda Kuzey Afrika | TAR 391 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortaçağ İslam tarihinin önemli bir devresini oluşturan Kuzey Afrika tarihinin Abbasiler, Endülüs ve Avrupa devletleri ile ilişkileri çerçevesinde ele alınması ve günümüz olaylarının bu tarihi arka plana istinaden analiz edilmesi |
Dersin İçeriği | Ortaçağ Kuzey Afrika tarihinin incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kuzey Afrika sosyo-kültürel tarihini ana hatlarıyla inceler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Kuzey Afrika?da toplumlar arası ilişkiileri kavrar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
3 | Kuzey Afrika toplumu ile Maşrık İslam ülkeleri arasındaki münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | Anlatım, Tartışma, | Ödev, |
4 | Kuzey Afrika?da kurulan devletleri tanır ve onların günümüze yansımalarını tahlil eder | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Performans Görevi, |
5 | Kuzey Afrikalılar ile Endülüslüler arasındaki ilişkilerin etkilerini değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Performans Görevi, |
6 | Kuzey Afrika-Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası siyasi ve sosyo-kültürel ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, İslâmiyet öncesinde Kuzey Afrika ve Berberiler | |
2 | Kuzey Afrika?nın Müslümanlar tarafından fethi | |
3 | İfrîkıya ve Mağrib bölgesinin Emeviler devrindeki durumu | |
4 | İfrîkıya ve Mağrib bölgesinin Abbasiler devrindeki durumu | |
5 | Fâtımîler | |
6 | Fâtımîler ve Abbasiler | |
7 | Fâtımîler ve Endülüs | |
8 | Murâbıtlar | |
9 | ARASINAV | |
10 | Muvahhidler | |
11 | Merinîler | |
12 | Mısır?dan Mağrib?e diğer devletler | |
13 | Portekiz ile İspanya saldırıları ve Osmanlıların Batı Akdeniz?e hakim olması | |
14 | Osmanlı-K.Afrika İlişkileri, Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lütfi Şeyban, Ortaçağ?da Kuzey Afrika, Adapazarı 2013 |
Ders Kaynakları | - DİA ve İA?nın ilgili maddeleri - Ahmet Kavas, Geçmişten Günümüze Afrika, Kitabevi, İstanbul 2005 - İslam Tarihi Kültür ve Medeniyeti, Cambridge/Hikmet, III, İstanbul 1988 - Aziz Sâmih İlter, Şimâlî Afrika´da Türkler, Istanbul 1936 - Taha, Abd al-Wahid Dhannun, The Muslim conquest and settlement of North Africa and Spain, London; New York 1989; el-Feth ve´l-Istikrâru´l-Arabiyyi´l-Islâmî fî Simâli Ifrîkiyye ve´l-Endelüs, Bagdad 1982 - Ahmet Kavas, Osmanlı-Afrika İlişkileri, Kitabevi, İstanbul 2011 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kuzey Afrika sosyo-kültürel tarihini ana hatlarıyla inceler |
2 | Kuzey Afrika?da toplumlar arası ilişkiileri kavrar |
3 | Kuzey Afrika toplumu ile Maşrık İslam ülkeleri arasındaki münasebetlerin niteliklerini ayırt eder |
4 | Kuzey Afrika?da kurulan devletleri tanır ve onların günümüze yansımalarını tahlil eder |
5 | Kuzey Afrikalılar ile Endülüslüler arasındaki ilişkilerin etkilerini değerlendirir |
6 | Kuzey Afrika-Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası siyasi ve sosyo-kültürel ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |