Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzakdoğu Tarihi | TAR 480 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLA AL MAHMUD |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gelişen ticari ilişkiler sonucunda Uzakdoğu Devletlerinin yakından tanınması |
Dersin İçeriği | Uzakdoğu devletlerinin siyasi ve iktisadi tarihi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzakdoğunun tarihi ve coğrafyasının kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Uzakdoğu tarihinin siyasi, kültürel ve ekonomik değişim ve gelişmeleri anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Uzakdoğu kültürü ve uygarlığı ile ilgili genel bilgiler edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Uzakdoğu toplumları ile diğer toplumlar arasındaki kültürel etkileşimi fark eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Uzakdoğu toplumlarındaki uygarlık düzeyini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
6 | Uzakdoğu toplumlarındaki ekonomik verimliliğin sebeplerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Amacı, Kaynakları ve Uzakdoğuda ilk insanlar ve prehistorik devirler | [1] Sayfa 3-8 |
2 | Japonyanın tarihi: coğrafyası, Prehistorik devirler, ilk tarihi olaylar | [1] Sayfa 12-23 |
3 | Japonyanın yeniden kuruluşu ve Nara devri | [1] Sayfa 35-53 |
4 | Japonyada Heian devri | [1] Sayfa 54-79 |
5 | Japonyada feodalite devrinin birinci safhası | [3] Sayfa 80-130 |
6 | Japonyada feodalite devrinin ikinci safhası | [1] Sayfa 108-129 |
7 | Japonyada yeni zamanlar feodalizmi | [1] Sayfa 130-161 |
8 | Kapalı memleket olarak Japonya | [1] Sayfa 165-199 |
9 | ARASINAV | |
10 | İmparatorluk devri | [1] Sayfa 200-240 |
11 | Kore Tarihi | [1] Sayfa 248-254 |
12 | Siyam ve Burma tarihi | [1] Sayfa 284-310 |
13 | Malaya ve Endenozya tarihi | [1] Sayfa 313-346 |
14 | Avustralya ve Adalar tarihi, değerlendirme | [1] Sayfa 347-355 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] W. Eberhard, Eski Devirlerden Zamanımıza Kadar Uzakdoğu Tarihi, Ankara 1986. [2] Donald A. Mackenzie, Çin ve Japon Mitolojisi, İstanbul 1996 [3] W. Eberhard, Çin Tarihi, Ankara 1987. [4] Japonya, Büyük Larousse Ansiklopedisi, c: X, İstanbul 1986. [5] Ö. Faruk Akyüz, Uzakdoğunun parlayan güneşi Japonya ve Türkiye Japonya ekonomik ilişkileri, Pasiad Yayınları, 2003 [6] Sourcebook of Korean civilization : from the seventeenth century to the modern period, ed. Peter H. Lee, New York 1996. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Uzakdoğunun tarihi ve coğrafyasının kavrar |
2 | Uzakdoğu tarihinin siyasi, kültürel ve ekonomik değişim ve gelişmeleri anlar |
3 | Uzakdoğu kültürü ve uygarlığı ile ilgili genel bilgiler edinir |
4 | Uzakdoğu toplumları ile diğer toplumlar arasındaki kültürel etkileşimi fark eder |
5 | Uzakdoğu toplumlarındaki uygarlık düzeyini değerlendirir |
6 | Uzakdoğu toplumlarındaki ekonomik verimliliğin sebeplerini analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |