Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Cumhuriyeti Diplomasi Tarihi | TAR 456 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR, |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kurtuluş Savaşı yıllarından günümüze Türk Dış Politikasının temel dinamiklerinin analiz edilmesi ve incelenmesi |
Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti’nin dış politikası ve bu politikanın esasları; dış politika kapsamında incelenen olayları dönemsel zaman aralıkları içinde ele alma ve değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Diplomasisinin temel kavramlarını tanımlayabilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
2 | Türk Diplomasisine yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralayabilir, adı geçen kurum ve kuruşların nitelikleri hakkında açıklama yapabilir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, |
3 | Osmanlı diplomasisiyle, Türkiye Cumhuriyeti diplomasisinin benzer ve farklı yönlerini yorumlayabilir | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Benzetim, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Türk Diplomasisinin geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirebilir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, |
5 | Türkiye’nin günümüz diplomamisi hakkında yorumlar yapabilir | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Dış Politikasının temel ilke ve hedeflerinin belirlenmesi, Türk Dış Politikasının dönemlere ayrılması ve ayrımın kıstaslarının belirlenmesi | |
2 | Kurtuluş Savaşı yılları Türk Dış Politikasının incelenmesi ve dönemin özelliklerinin belirlenmesi | |
3 | Lozan Antlaşması’ndan II. Dünya Savaşı öncesine uzanan sürecin dış politika açısından ana hatlarıyla değerlendirilmesi (1923-1939) | |
4 | Lozan Antlaşması ve Lozan Anlaşması’ndan sonra Türkiye’nin dış siyasetinde ortaya çıkan sorunlar, bu sorunların çözümü ve sürecinin incelenmesi (1923-1939) | |
5 | 1939-1945 döneminde Türk Dış Politikasını belirleyen etkenler ve dönemin ana hatlarıyla değerlendirilmesi | |
6 | II. Dünya Savaşı yıllarında Türkiye’nin savaş dışı kalma politikasının incelenmesi; izlenen dış politikanın Türkiye’de çok partili hayata geçiş sürecine etkisi | |
7 | 1945-1960 döneminde Türk Dış Politikası belirleyen etkenler ve dönem değerlendirmesi | |
8 | Türkiye’nin Batı İttifakına katılması: NATO’ya üyelik, Balkan İttifakı, Balkan Paktı ve Kıbrıs sorunu | |
9 | ARASINAV | |
10 | 19 Mart 1945 tarihli Sovyet notası sonrasında Türkiye-Sovyetler Birliği ilişkileri | |
11 | 1960-1980 dönemi’nde Türk Dış Politikasını belirleyen etkenler ve dönem değerlendirmesi | |
12 | 1960-1980 döneminde Türkiye Yunanistan ilişkilerini belirleyen Kıbrıs ve Ege sorununun incelenmesi | |
13 | 1960-1980 döneminde Türkiye-Amerika, Türkiye-Sovyetler Birliği ve Türkiye’nin Ortadoğu devletleriyle olan ilişkilerinin incelenmesi | |
14 | 1980’den günümüze Türk Dış Politikasında yaşanan gelişmelerin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Baskın Oran, Türk Dış Politikası, c. I, 12. baskı, İstanbul 2006 Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasî Tarihi, 13. baskı, İstanbul 2005 |
Ders Kaynakları | Rifat Uçarol, Siyasi Tarih, 6. baskı, İstanbul 2006, |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | Ödev metni | 20,09 MB | |
0 | Ders notu | 17,9 MB | |
0 | İran tarihi | 6,8 MB | |
0 | militarist modernleşme | 16,22 MB | |
0 | İkinci Dünya Savaşında Türkiye | 21,05 MB | |
0 | III TDP | 47,62 MB |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türk Diplomasisinin temel kavramlarını tanımlayabilir |
2 | Türk Diplomasisine yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralayabilir, adı geçen kurum ve kuruşların nitelikleri hakkında açıklama yapabilir |
3 | Osmanlı diplomasisiyle, Türkiye Cumhuriyeti diplomasisinin benzer ve farklı yönlerini yorumlayabilir |
4 | Türk Diplomasisinin geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirebilir |
5 | Türkiye’nin günümüz diplomamisi hakkında yorumlar yapabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |