Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Selçuklu Şehircilik Tarihi | TAR 285 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EFE YEŞİLDURAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Selçuklu Kültürel Gelişiminin En Önemli Öğelerinden Şehirciliğin Tanınması |
Dersin İçeriği | Selçuklu Şehirciliğinin Tarihi Gelişiminin Belirlenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Selçuklu kültürel gelişimini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Selçuklu kültür ilişkisini ortaya koyar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Selçuklu medeniyetinde şehirleşmenin yerini belirler. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Selçuklu Kültürel ve Toplumsal Temelleri | |
2 | Selçuklu Şehirciliğinin Mekânsal Problemleri | |
3 | Eski Türk Şehirlerinden Selçuklu Sürecine Taşınan Fiziki ve Kültürel Unsurlar | |
4 | Selçuklularda Türk Şehrinin Karakteri ve Yapısı | |
5 | Selçuklularda Horasan Şehirciliği | |
6 | Selçuklularda Maveraünnehir’deki Şehircilik | |
7 | Önasya’daki Selçuklu Şehirciliği | |
8 | 13–15. Yüzyıllarda Anadolu Selçuklu Şehirciliği | |
9 | ARASINAV | |
10 | Selçuklu Şehirleşmesinin Kurumları; Ulucami, Çarşı ve Bedesten | |
11 | Selçuklu Şehirleşmesinin Kurumları; Gökmeydan | |
12 | Selçuklu Şehirleşmesinin Kurumları; Kale, Ahmedek ve Şehreküstü | |
13 | Selçuklu Şehirciliği – Toplumsal Yapı İlişkisi | |
14 | Selçuklu Şehirciliği – Şehri İmaretleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tarih-i Buhara İbn Funduk Beyhaki, Tarih-i Beyhak Nerşahi, Tarih-i Buhara Nuzhetü’l Kulub Asarü’l Bilad İbn Batuta Seyahatnamesi El Ömeri, Mesalikü’l Ebsar Clavijo Seyahatnamesi Rubruck Seyahatnamesi Marco Polo Seyahatnamesi İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü Faruk Sümer, Eski Türklerde Şehircilik Mustafa Demir, Sivas şehri |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Selçuklu kültürel gelişimini kavrar. |
2 | Selçuklu kültür ilişkisini ortaya koyar. |
3 | Selçuklu medeniyetinde şehirleşmenin yerini belirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |