Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya Ticaret Tarihi | TAR 246 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünya Ticaret tarihinin gelişimini siyasi sosyal ve ekonomik açıdan değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Coğrafi Keşiflerden başlayarak bugüne kadar Dünya Ticaret tarihinde görülen siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeler üzerinde durulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya Ticaret Tarihini ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Dünya Ticari gelişmeleri açısından Devletler Arası mücadeleleri ortaya koyar. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Dünya Ticari gelişmeleri açısından Devletler Arası kriz bölgelerini ortaya koyar. | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Ödev, Sınav, |
4 | Dünya Ticari gelişmeleri açısından Devletler Arası ortak çıkar alanlarını ortaya koyar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Dünya Ticaretinin bugün aldığı Uluslar arası siyasi durumu ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstanbul’un Fethinin Dünya Ticaretinin gelişmesine verdiği yön. | |
2 | Baharat yolunun Osmanlıların eline geçmesinin, Dünya Ticaretine verdiği yön. | |
3 | İpek yolunun Osmanlıların eline geçmesinin, Dünya Ticaretinin gelişmesine verdiği yön. | |
4 | Batı Dünyasının güç kazanımı isteğinin, Dünya Ticaretinin gelişmesine verdiği yön. | |
5 | Misyonerlik çalışmaları hedeflerinin, Dünya Ticaretinin gelişmesine verdiği yön. | |
6 | Müslümanların Endülüs egemenliğinin, Dünya Ticaretinin gelişmesine verdiği yön. | |
7 | Osmanlıların Akdeniz egemenliğinin, Dünya Ticaretinin gelişmesine verdiği yön. | |
8 | Akdeniz’in Kuzeyinden bulunan yeni ticaret yolları. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Akdeniz’in Güneyinden bulunan yeni ticaret yolları. | |
11 | Avrupa’nın Batısından bulunan yeni Ticaret yolları. | |
12 | Yeni ticaret yolarının Avrupa’ya kazandırmış olduğu kuvvet. | |
13 | Yeni ticaret yolarının Amerika’ya kazandırmış olduğu kuvvet. | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Erick Jan Zürcher, Moderleşen Türkiyenin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul. A. Mesut Küçükkalay, Coğrafi Keşifler ve Ekonomiler, Çizgi Kitabevi, Konya |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Dünya Ticaret Tarihini ortaya koyar. |
2 | Dünya Ticari gelişmeleri açısından Devletler Arası mücadeleleri ortaya koyar. |
3 | Dünya Ticari gelişmeleri açısından Devletler Arası kriz bölgelerini ortaya koyar. |
4 | Dünya Ticari gelişmeleri açısından Devletler Arası ortak çıkar alanlarını ortaya koyar. |
5 | Dünya Ticaretinin bugün aldığı Uluslar arası siyasi durumu ortaya koyar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |