Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Demokratikleşme Tarihi | TAR 446 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk demokrasi tarihinin geçirdiği evrelerinin incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Demokrasi kavramı ve demokrasi harici sistemler. Demokrasi ve Cumhuriyet. Türk Demokrasisinin sosyal, ekonomik ve kültürel temelleri. Egemenliğin paylaşılması doğrultusunda yasal çerçeveyi oluşturan dönüşümler; Şer’i Hüccet Sened-i İttifak ve Tanzimat Fermanı. Meclislerin kurulması ve halkın yönetime katılmaya başlaması. Osmanlı aydınının demokratik hak ve özgürlük mücadeleleri. Meşruti sisteme geçiş çalışmaları. İlk Anayasa olan Kanun-i Esasinin hazırlanması ve ilanı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Demokrasisinin sosyal, ekonomik ve kültürel temellerini öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Reform Hareketlerinin Türk Demokratikleşme sürecine katkısını kavrar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Şer’i Hüccet ve Sened-i İttifak süreçlerinin inceler | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
4 | Tanzimat ve Islahat Fermanı’nın Türk Demokrasi tarihindeki yerini anlatır | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
5 | Meşruti sisteme geçiş çalışmalarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
6 | İlk Anayasa olan Kanun-i Esasinin önemini kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Demokrasi kavramı ve Cumhuriyet. | |
2 | Demokrasi harici sistemler. | |
3 | Türk Demokrasisinin sosyal, ekonomik ve kültürel temelleri. | |
4 | Demokratikleşme sürecinin hazırlayıcısı olarak Osmanlı Devletinde Reform Hareketleri. | |
5 | Egemenliğin paylaşılması doğrultusunda ki girişimler. | |
6 | Şer’i Hüccet ve Sened-i İttifak | |
7 | Sened-i İttifak. | |
8 | Tanzimat ve Islahat Fermanı. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Meclisler ve halkın yönetime katılmaya başlaması. | |
11 | Osmanlı Aydınının demokratik hak ve özgürlük mücadeleleri. | |
12 | Meşruti sisteme geçiş çalışmaları. | |
13 | İlk Anayasa olan Kanun-i Esasinin hazırlanması ve ilanı. | |
14 | Kanun-i Esasinin içeriği ve tahlili. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
1- Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul, 1996. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türk Demokrasisinin sosyal, ekonomik ve kültürel temellerini öğretir |
2 | Reform Hareketlerinin Türk Demokratikleşme sürecine katkısını kavrar |
3 | Şer’i Hüccet ve Sened-i İttifak süreçlerinin inceler |
4 | Tanzimat ve Islahat Fermanı’nın Türk Demokrasi tarihindeki yerini anlatır |
5 | Meşruti sisteme geçiş çalışmalarını anlatır |
6 | İlk Anayasa olan Kanun-i Esasinin önemini kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |