Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kafkasya Tarihi | TAR 351 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ENİS ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere Eskiçağlardan günümüze Kafkasya tarihini öğretmek ve Türkiye-Rusya ilişkilerinde Kafkasya’nın rolünün önemini vurgulamaktır. |
Dersin İçeriği | Kafkasya’nın tanımı, coğrafi yapısı, tarihi gelişimi, stratejik önemi, Türk-Rus ilişkilerindeki önemi ve günümüzdeki durumu. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kafkasya coğrafyasını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Öğrencilere genel bir Kafkasya tarihi bilgisi kazandırır | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
3 | Türk-Rus ilişkilerinin kilit noktası olan bölgeyi ve bölgenin stratejik önemini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Günümüz Kafkasya’sıyla Türkiye Cumhuriyeti arasındaki ilişkilerin tarihini karşılaştırır | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Kafkasya’da Ermeniler ve Ermeni Sorunu faktörünü kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | Kafkasya’da Rus faktörünü değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kafkasya tarihi üzerine genel terminolojisi, Kafkasya’nın coğrafi ve jeopolitik durumu | |
2 | Kafkasya’da yaşayan halklar | |
3 | Başlangıçtan Türk-Rus mücadelesine kadar Kafkasya | |
4 | Rusya’nın güney politikası ve Kafkasya | |
5 | Türk-İran ve Rus mücadeleleri döneminde Kafkasya | |
6 | Kafkasya’daki Rus sömürgeciliği ve Rus-Türk mücadelesi | |
7 | Kafkasya’nın dahili durumu ve sosyal hayatı | |
8 | Rusların Kafkasya’yı işgal çabaları ve Şeyh Şamil | |
9 | ARASINAV | |
10 | Kafkasya’da Ermeniler ve Ermeni Sorunu | |
11 | Rus devrimi sırasında Kafkasya | |
12 | Kafkasya’nın bağımsızlık dönemi ve bağımsız devletlerin kuruluşu | |
13 | Kafkasya’nın Ruslar tarafından yeniden işgali | |
14 | Sovyet Rusya’nın dağılması ve Kafkasya’nın son evresi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Ahmet Cevdet Paşa, Kırım ve Kafkas Tarihçesi, İstanbul, 1307. 2. John F. Baddeley, Rusların Kafkasya’yı İstilası ve Şeyh Şamil, çeviren: Sedat Özden, İstanbul, 1989. 3. İsmail Berkuk, Tarihte Kafkasya, İstanbul, 1958. 4. Tevfik Bıyıklıoğlu, Osmanlı ve Türk Doğu Hudut Politikası, İstanbul, 1988. 5. Ermeni Komitelerinin Amal ve Harekât-ı İhtilaliyesi, İlan-ı Meşrutiyetten Evvel ve Sonra, hazırlayan: H. Erdoğan Cengiz, Ankara, 1983. 6. Akdes Nimet Kurat, Türkiye ve Rusya, Ankara, 1990. 7. Stefanos Yerasimos, Milliyetler ve Sınırlar, Balkanlar, Kafkasya ve Ortadoğu, çeviren: Şirin Tekeli, İstanbul, 1994. 8. Enis Şahin, Türkiye ve Mavera-yı Kafkasya İlişkileri İçerisinde Trabzon ve Batum Konferansları ve Antlaşmaları (1917-1918), Ankara, 2002. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kafkasya coğrafyasını kavrar |
2 | Öğrencilere genel bir Kafkasya tarihi bilgisi kazandırır |
3 | Türk-Rus ilişkilerinin kilit noktası olan bölgeyi ve bölgenin stratejik önemini analiz eder |
4 | Günümüz Kafkasya’sıyla Türkiye Cumhuriyeti arasındaki ilişkilerin tarihini karşılaştırır |
5 | Kafkasya’da Ermeniler ve Ermeni Sorunu faktörünü kavrar |
6 | Kafkasya’da Rus faktörünü değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |