Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İran Tarihi | TAR 387 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeniçağa Kadar İran’ın Tarihi ve Kültürel Yapısının İncelenmesi. |
Dersin İçeriği | Ortaçağda İran’ın Tarihi ve Kültürel Rolü |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İslam Öncesi İran Kültürünü Tesit Etme | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | İran Medeniyeti’nin Türk-İslam Medeniyeti’ne Tesirlerini Değerlendirme | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
3 | Türk-İslam Medeni Sürecinin İran coğrafyasında yayılışını Tespit etme. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | İran Heredoksisini Tanıtma | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | İran Coğrafyasının Türk Yayılmasındaki Rolünü Değerlendirme. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sasani Dönemi İran Medeniyeti | |
2 | İran’da İslam Hakimiyetinin Teşekkülü | |
3 | İran’da İslam Dönemi Medeni Gelişmeler | |
4 | İran’da Heterodoks Kültürel Yapılaşma | |
5 | İran’da Mevali Politikası ve Şuubiye Hareketi | |
6 | İran’da Ebu Müslim İsyanı ve Abbasi Devrimi | |
7 | Abbasiler Devrinde İran’ın Kültürel Gelişimi | |
8 | Abbasiler Devrinde İran’da Ayrılıkçı Akımlar | |
9 | ARASINAV | |
10 | Büveyhiler Devrinde İran Tarihi | |
11 | İran’da Samani Rönesansı | |
12 | İran’da Batınilik Cereyanı’nın Gelişimi ve Sonuçları | |
13 | İran’da Türk Hakimiyetinin Teşekkülü | |
14 | Selçuklular Devrinde İran ve Kirman Rönesansı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mirhond, Ravzatü’s Safa Bernard Lewis, Haşişiler Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi Claude Cahen, İslamiyet Erdoğan Merçil, İlk Müslüman Türk Devletleri Tarihi The Cambridge Hıstory Of Islam Ahmed Cevdet Paşa, Tevarih-i Hulefa |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | İslam Öncesi İran Kültürünü Tesit Etme |
2 | İran Medeniyeti’nin Türk-İslam Medeniyeti’ne Tesirlerini Değerlendirme |
3 | Türk-İslam Medeni Sürecinin İran coğrafyasında yayılışını Tespit etme. |
4 | İran Heredoksisini Tanıtma |
5 | İran Coğrafyasının Türk Yayılmasındaki Rolünü Değerlendirme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |