Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Paleografyası II | TAR 110 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA SARI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA SARI, Doç.Dr. KERİM İLKER BULUNUR, Prof.Dr. ENİS ŞAHİN, Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL GÜNDOĞDU, |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı öğrencilere Osmanlı Türkçesini ve Arap Alfabesini okuyup yazabilmeyi öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Arapça-Farsça unsurlar; fail-mefuller, masdarlar ve çeşitleri, kelime başına ve sonuna gelen ekler ve edatlar, sayılar, sözlük çalışmaları, matbu metin okumaları ve çeviri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlıca matbu eserleri okur ve değerlendirir. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
2 | Arşiv vesikalarını okumaya ve anlamaya başlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
3 | Osmanlıca dilinin gelişim sürecini anlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, Performans Görevi, |
4 | Osmanlı edebiyat eserlerini okur ve anlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
5 | Günümüzde hukuk belgelerinde kullanılan dili anlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
6 | Osmanlıca ve Türkçe etimolojisini anlar ve değerlendirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Düzensiz çoğullar (cem-i mükesser 1 Ef´al vezni). Örnek metinler. | |
2 | Metin okuma ve gramer kurallarının uygulanması. | |
3 | Mezidünfih sülâsi mastarlar 1 İF´AL BÂBI | |
4 | Düzensiz çoğullar (cem-i mükesser 2 Efâil vezni) ve örnek metinler. | |
5 | Mezidünfih sülâsi mastarlar 2- TEFİL BÂBI, 3-MUFAALE BÂBI. örnek metinler. | |
6 | Düzensiz çoğullar (cem-i mükesser 3-Feaale vezni, 4-Fu´´al vezni). Örnek metinler. | |
7 | İsm-i Mensub, İsm-i Mekan, İsm-i Âlet. Örnek metinler. | |
8 | Mezidünfih sülâsi mastarlar 3- MÜFA´´LE BÂBI, 4- İNFİÂL BÂBI. Örnek metinler. | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Düzensiz çoğullar (cem-i mükesser 5-Fualâ vezni, 5-Ef´ilâ vezni, 6- Fuul vezni, 7- Fiâl vezni, 8- Fevâil vezni). Örnek metinler. | |
11 | ?Mim?le Mastar yapımı (İsm-i Zaman-Mekân-Âlet) ve Arapça?da İsm-i Tasgîr | |
12 | İsm-i Mensub, Mübâlğa İsm-i Fâil. Örnek metinler. | |
13 | 8- TEFÂUL BÂBI, 9- İSTİF´ÂL BÂBI. Arapça ve Farsça´da olumsuzluk bildirme. Arapça kelimelerin veznini bulmak. Örnek metinler. | |
14 | Metin okuma ve gramer kurallarının pekiştirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yılmaz Kurt, Osmanlı Türkçesi Dersleri I, Akçağ Yayınları, 2011. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Osmanlıca matbu eserleri okur ve değerlendirir. |
2 | Arşiv vesikalarını okumaya ve anlamaya başlar. |
3 | Osmanlıca dilinin gelişim sürecini anlar. |
4 | Osmanlı edebiyat eserlerini okur ve anlar. |
5 | Günümüzde hukuk belgelerinde kullanılan dili anlar. |
6 | Osmanlıca ve Türkçe etimolojisini anlar ve değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |