Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siyasi Düşünceler Tarihi | TAR 255 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP İSKEFİYELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı öğrencilere siyasi düşüncelerin ortaya çıkışları, gelişmeleri ve tarih sahnesinde yarattıkları değişiklikleri öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Eski Yunan ve Roma’da Siyasi Düşüncesi, Ortaçağda Hıristiyan Siyasi Düşüncesi, Türk ve İslam Siyasi Düşüncesi, Yeniçağ Başlarından XX. Yüzyıl başlarına kadar Avrupa ve Osmanlı-Türk siyasi düşüncesindeki gelişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Siyaset, siyasi iktidar gibi siyasi düşünceler tarihi ile ilgili temel kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Eski Yunan’dan itibaren siyasi düşüncenin gelişimine katkıda bulanan düşünürleri ve eserlerini sıralar | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Performans Görevi, |
3 | Siyasi iktidarın kökeni, amacı, işlevi, devlet-toplum-birey ilişkisi vb. konuların bilimsel açıdan ifade eder | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, |
4 | Geçmişten günümüze siyasi düşüncenin gelişimini kavrar | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Geçmişte ve günümüzde siyasi düşünceler arasındaki farklılıkları ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | Siyasi düşüncelerin ana gelişim çizgisini belirleyerek günümüz siyasi düşüncesini değerlendirir | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasi düşünceler tarihinin kapsamı, siyaset, siyasi iktidar, devlet ve devletin ortaya çıkışı | |
2 | Antik Yunanın çağdaşı toplumlarda siyasal düşünce (Mezopotamya-Hint-Çin), Antik Yunan’da demokrasi düşüncesinin gelişimi: Sokrates, Platon, Aristoteles | |
3 | Roma Siyasi Düşüncesi: Cicero-Seneca-Epiktetos | |
4 | Hıristiyanlığın Ortaya Çıkışı ve Yayılışı, Ortaçağda Hıristiyan Siyasi Düşüncesi: Aziz Augustinus-Thomas Aquinas | |
5 | İslam Siyasi Düşüncesi: Ebu Hanife-Maverdi-Nizamü’l-Mülk-İbn Haldun | |
6 | Siyasi Düşünce Alanında Türk Dünyasındaki Gelişmeler: Farabi-Yusuf Has Hacip | |
7 | Yeniçağ Başlarında Siyasal Değişim: Niccolo Machiavelli-Jean Bodin | |
8 | Protestanlık ve Siyasi düşünce, Martin Luther- Kapitalizm ve Protestanlık | |
9 | ARASINAV | |
10 | İngitere’deki gelişmeler, Thomas More-Thomas Hobbes-John Locke | |
11 | Aydınlanma dönemi ve koşulları, Montesquieu-Roessseau | |
12 | Fransız İhtilali ve Almanya, Hegel-Nietzche | |
13 | Osmanlı Devleti’nde Siyasi Düşüncenin Gelişimi, Yeni Osmanlılar, Şinasi-Ziya Paşa- Namık Kemal | |
14 | Jön Türkler, Ahmet Rıza-Mizancı Murat-Prens Sabahattin |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Metin İşçi, Siyasi Düşünceler Tarihi, İstanbul 2004 2- Mete Tunçay (der.), Batı’da Siyasal Düşünceler Tarihi (Seçilmiş Yazılar), Ankara, Teori Yayınları, 1986 3- Alaeddin Şenel, Siyasal Düşünceler Tarihi, Ankara 1982 4- George Sabine, Yakınçağ Siyasal Düşünceler Tarihi, İstanbul: Cem Yayınevi, 2000 5- Çetin Yetkin, Siyasal Düşünceler Tarihi, Cilt 1, İstanbul: Salyangoz Yayınları, 2008 6- Çetin Yetkin, Siyasal Düşünceler Tarihi, Cilt 2, İstanbul: Gürer Yayınları, 2009 7- Iain Hampsher Monk/Necla Arat, Modern Siyasal Düşünce Tarihi, İstanbul: Say Yayınları, 2005 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Siyaset, siyasi iktidar gibi siyasi düşünceler tarihi ile ilgili temel kavramları tanımlar |
2 | Eski Yunan’dan itibaren siyasi düşüncenin gelişimine katkıda bulanan düşünürleri ve eserlerini sıralar |
3 | Siyasi iktidarın kökeni, amacı, işlevi, devlet-toplum-birey ilişkisi vb. konuların bilimsel açıdan ifade eder |
4 | Geçmişten günümüze siyasi düşüncenin gelişimini kavrar |
5 | Geçmişte ve günümüzde siyasi düşünceler arasındaki farklılıkları ayırt eder |
6 | Siyasi düşüncelerin ana gelişim çizgisini belirleyerek günümüz siyasi düşüncesini değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |