Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam Tarihi | TAR 105 | 1 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULHAMİT DÜNDAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İslam öncesi Arap tarihini ve sosyal yaşantıyı Hz. Peygamberin Mekke ve Medine dönemini ve ashabın yaşantısını anlayıp değerlendirmek, Dört Halife ve Emevi dönemi tarihinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Hz. Muhammedin Mekke ve Medine döneminde karşılaştıkları güçlükleri yenme yöntemleri, Dört Halife ve Emeviler dönemindeki fetih olayları ve bunların perde arkası, Dönemin siyasi iç karışıklıkları ve çekişmeleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel olaylar arasındaki münasebetleri kavrar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Olayları analiz ederek geleceğe ışık tutar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
3 | Objektif değerlendirmeler yaparak kişileri doğru bilinçlendirir | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Olayların siyasi, ekonomik ve sosyal boyutlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Dönemin siyasi olaylarını ve çekişmeleri günümüze uyarlar | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
6 | Fetih olaylarını ve perde arkalarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
7 | İslam öncesi kurulan devletleri analiz eder | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
8 | Hz. Muhammed´in Mekke-Medine dönemini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
9 | Hz. Muhammed´in de bir insan olduğunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
10 | Olaylar arasındaki münasebetleri inceleyerek geleceğe ışık tutar | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Performans Görevi, |
11 | İnsaları mantıklı düşünmeye sevk eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, |
12 | Geçmişle günümüz arasında bağlantı kurar | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslam Öncesi Kuzey Güney Arabistanda Kurulan Devletler - Hz. Muhammedin Çocukluğu Ticari Hayat Gençlik Dönemi. | |
2 | Hz. Muhammedin Peygamberliği Habeşistana Hicret - Hz. Muhammedin Taif Seferi-Mirac | |
3 | Akabe Biatları- Hicret - Yahudilerle Yapılan Anlaşmalar Ebva Gazvesi | |
4 | Nahle- Bedir-Kaynuka Gazveleri - Uhud-Katan Seferleri- Raci Ve Bir-İ Mavne Faciası | |
5 | Hendek-Kurayza-Mustalik Gazveleri- Hudeybiye Anlaşması Elçilerin Gönderilmesi | |
6 | Hayberin Fethi- Umretülkaza-Mute Savaşı - Mekkenin Fethi Huneyn Gazası Taifin Fethi | |
7 | Tebuk Gazvesi Veda Haccı- Hz. Muhammedin Vefatı - Hz. Ebu Bekirin Halife Seçilmesi Usame Ordusu- Yalancı Peygamber Meselesi | |
8 | Hz. Ömer Dönemi Sasani Ve Bizansla Münasebetler - Irak Ve İranda Yapılan Fetihler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Bizans Bölgesindeki Fetihler- Mısır Ve İskenderiyenin Fethi - Hz. Osman Dönemi Ve Yapılan Fetihler İç Karışıklıklar | |
11 | Hz. Ali Döneminde Meydana Gelen İç Olaylar - Emevi Devletinin Kuruluşu, Muaviye Dönemi | |
12 | Yezid Dönemi Ve İç Olaylar- Mervan Dönemi - Abdülmelik Dönemi İç Ve Dış Politik Durum | |
13 | Velid I. Dönemi Fetihler - Süleyman Bin Abdülmelik- Ömer Bin Abdülaziz Dönemi Olaylar | |
14 | Yezid II Hişam Dönemi İç Ve Dış Olaylar Velid II Yezid III İbrahim Ve Mervan II Dönemleri İç Ve Dış Olaylar Ve Emevi Devletinin Yıkılışı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | L. Şeyban |
Ders Kaynakları |
1- Ahmet Cevdet Paşa, Kısası Enbiya ve Tevarihi Hulefa, (Sadeleştiren Mahir İz), M.E.B. Yay. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
1 | ÇAĞRI - İSLAMİYETİN DOĞUŞU (THE MESSAGE) | 0 MB | |
0 | 2)Tahsin_ Gorgun_Avrupada_dunya_tarihi=islam_tarihi_Sozun_Ozu_96. bolum) | Genel okuma | 0 MB |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Tarihsel olaylar arasındaki münasebetleri kavrar |
2 | Olayları analiz ederek geleceğe ışık tutar |
3 | Objektif değerlendirmeler yaparak kişileri doğru bilinçlendirir |
4 | Olayların siyasi, ekonomik ve sosyal boyutlarını değerlendirir |
5 | Dönemin siyasi olaylarını ve çekişmeleri günümüze uyarlar |
6 | Fetih olaylarını ve perde arkalarını analiz eder |
7 | İslam öncesi kurulan devletleri analiz eder |
8 | Hz. Muhammed´in Mekke-Medine dönemini değerlendirir |
9 | Hz. Muhammed´in de bir insan olduğunu kavrar |
10 | Olaylar arasındaki münasebetleri inceleyerek geleceğe ışık tutar |
11 | İnsaları mantıklı düşünmeye sevk eder |
12 | Geçmişle günümüz arasında bağlantı kurar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |