Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Parfüm Kimyası | KIM 462 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | Organik Kimya ABD Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Parfüm sanayisine yönelik organik kimyanın anlatılması, temel kavramlarının verilmesi, mezun olabilecek öğrencilerin ilerde karşılaşabilecek bir organik maddeden bir parfümün sentezinin nasıl gerçekleşeceği veya bu sentezin parfüm sanayine nasıl uygulanacağı bilincine varılması hususunda önemlidir. Endüstriyel boyuta değişik sentez örnekleri sunarak ve önemli bazı endüstriyel organik maddeleri çeşitli özellikleriyle tanıtmak ve bu maddelerin sentez prosesleri konusunda temel bilgileri vermek ve de endüstride karşılaşabileceği farklı prosesleri analiz edebilme yeteneğinin kazandırılması bakımından önem arz etmektedir. |
Dersin İçeriği | Parfüm kimyasının temel prensipleri, reaksiyonları, organik reaksiyonlardan parfüm sentez proses tipleri, mekanistik kademeleri ve kulanabilirliklerinin incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Parfüm kimyanın temel prensiplerini endüstriyel boyuta uygulayabilme yeteneği gelişir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
2 | Endüstride karşılaşılan parfüm proseslerinin donanımlarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Parfüm eldesinde kullanılan aktif maddeleri belirler, | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Parfüm eldesinde kullanılan aktif maddelerin sentez dizaynını tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
5 | Tasarlanan sentez dizaynlarının kullanılabilirliklerini irdeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, |
6 | Endüstride bazı parfüm proseslerin çevre ile olan ilişki boyutlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Parfüm Kimyaya Giriş | [1] Sayfa 1 |
2 | Uçucu bileşiklerin sentezi ve davranışları | [1] Sayfa 1-14 |
3 | Acı ve Baharatlı bileşiklerden parfüm sentezi | [1] Sayfa 15-27 |
4 | Doğal bileşiklerden parfüm sentezi | [1] Sayfa 27-36 |
5 | Mantar türü bileşikleden parfüm sentezi | [1] Sayfa 37-45 |
6 | Peptid türü bileşiklerden parfüm sentezi | [1] Sayfa 45-56 |
7 | Madeni yağlardan sentezlenenler | [1] Sayfa 57-67 |
8 | Özel madeni yağlardan sentezlenenler | [1] Sayfa 67-77 |
9 | ARASINAV | |
10 | Bazı böceklerden sentezlenen koku yayanlar | [1] Sayfa 77-87 |
11 | Biyoaktif moleküllerden sentezlenenler | [1] Sayfa 87-101 |
12 | Siklik eter koku yayanların sentezi | [1] Sayfa 101-109 |
13 | Alkaloidlerden sentezlenenler | [1] Sayfa 109-114 |
14 | Tropikal bitkilerden sentezlenenler | [1] Sayfa 115-118 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] LANZOTİ, V., TAGLİALATELA-SCAFATİ., ‘’Flavour and Fragrance Chemistry’’ Sakarya Üniversitesi Kütüphanesi., Dok. D. Bşk. NO: 56855 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Parfüm kimyanın temel prensiplerini endüstriyel boyuta uygulayabilme yeteneği gelişir, | ||||||||||||
2 | Endüstride karşılaşılan parfüm proseslerinin donanımlarını kavrar | ||||||||||||
3 | Parfüm eldesinde kullanılan aktif maddeleri belirler, | ||||||||||||
4 | Parfüm eldesinde kullanılan aktif maddelerin sentez dizaynını tasarlar | ||||||||||||
5 | Tasarlanan sentez dizaynlarının kullanılabilirliklerini irdeler | ||||||||||||
6 | Endüstride bazı parfüm proseslerin çevre ile olan ilişki boyutlarını değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |