Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hidrojen Enerjisi ve Fotokatalitik, Fotoelektrokimyasal Yöntemler | KIM 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY GÜY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NURAY GÜY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans üstü öğrencilere yenilebilir enerji kaynakları ve hidrojen enerjisinin önemi, hidrojen üretim tekniklerinden fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal proseslerin mekanizması, hidrojenin depolanması, kullanımı ve hidrojen teknolojileri hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bölüm 1. Yenilebilir enerji kaynakları Bölüm 2. Hidrojen enerjisi ve önemi Bölüm 3. Hidrojenin üretim yöntemleri Bölüm 4. Sudan fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal hidrojen üretim mekanizmaları Bölüm 5. Sudan fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal hidrojen üretimi için fotokatalizörler Bölüm 6. Fotokatalizörlerin elektrokimyasal karakterizasyonu Bölüm 7. Hidrojen depolama teknikleri Bölüm 8. Hidrojen enerjisinin kullanım alanları Bölüm 9. Hidrojen teknolojilerinde son gelişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hidrojen enerjisinin özelliklerini ve önemini kavrar | Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
2 | Hidrojenin üretim yöntemlerini karşılaştırır ve başkalarına aktarır | Soru-Cevap, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Sudan fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal hidrojen üretim mekanizmalarını kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Sudan fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal hidrojen üretimi için fotokatalizörlerin sınıflandırır ve karşılaştırır | Soru-Cevap, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Hidrojenin depolama tekniklerini ve kullanım alanlarını değerlendirebilir ve tavsiye edebilir | Soru-Cevap, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Hidrojen teknolojilerinde son gelişmeleri değerlendirir. | Soru-Cevap, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | |
2 | Hidrojen enerjisi hakkında genel bilgi | |
3 | Hidrojenin yakıt olarak özellikleri | |
4 | Hidrojenin üretim yöntemleri | |
5 | Hidrojenin üretim yöntemleri | |
6 | Sudan fotokatalitik hidrojen üretim mekanizması | |
7 | Sudan fotoelektrokimyasal hidrojen üretim mekanizması | |
8 | Fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal hidrojen üretimi için fotokatalizörler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Elektrokimyasal karakterizasyonlar | |
11 | Fotokatalitik ve fotoelektrokimyasal hidrojen üretimin etkinliğine etki eden faktörler | |
12 | Hidrojen depolama teknikleri | |
13 | Hidrojen depolama teknikleri | |
14 | Hidrojen teknolojilerinde son gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] GÜY, N., Hidrojen Enerjisi ve Fotokatalitik, Fotoelektrokimyasal Yöntemler Ders Notları, 2021. |
Ders Kaynakları | [1] Moradi, Z., Jahromi, S.Z., Ghaedi, M., Design of active photocatalysts and visible light photocatalysis. Ghaedi, M. (eds); Interface Science and Technology, Elsevier Inc:Chapter 9, pp. 557-623, 2021. [2] Wang, X., Anpo, M., Fu, X., (eds); Current Developments in Photocatalysis and Photocatalytic Materials New Horizons in Photocatalysis. Elsevier:Amsterdam, 2020. [3] Marcì, G., Palmisano, L., Heterogeneous Photocatalysis Relationships with Heterogeneous Catalysis and Perspectives. Elsevier:Amsterdam, 2019. [4] Ameta, R., Solanki, M. S., Benjamin, S., Ameta, S. C., Photocatalysis. Ameta, S.C and Ameta, R. (eds); Advanced Oxidation Processes for Waste Water Treatment: Emerging Green Chemical Technology, Elsevier Inc:Chapter 6, pp. 135-175, 2018. [5] Coronado, J.M., Fresno, F., Hernández-Alonso, M.D, Portela, R. (eds); Design of Advanced Photocatalytic Materials for Energy and Environmental Applications. Springer:London, 2013. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |