Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazılım Mühendisliğinde Problem Çözümleme | SWE 101 | 1 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yazılım mühendisliğinde sistematik düşünmeye dayalı temel bilgiler vermektir. Bu doğrultuda, algoritma ve sözde kod yazımı ile birlikte akış diyagramı çizimi detaylı olarak anlatılacaktır.
|
Dersin İçeriği | Dersin ana içeriği algoritma, sözde kod ve akış diyagramı konularından oluşmaktadır. Ayrıca, programlama kavramı ve programlama dilleri, programlama dillerindeki değişken, karar yapısı, döngü, dizi, string, yapı, fonksiyon, dosya kullanımı kavramları da yapısal programlama altında anlatılacaktır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlamanın temel prensiplerini öğrenme | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Nasıl algoritma, sözde kod yazılacağını ve akış diyagramı çizileceğini öğrenme | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Yapısal programlama kavramını öğrenme | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Ders içeriğindeki temel başlıkları destelemek için C/C++ programlama dilini öğrenme | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı & Giriş | |
2 | Algoritma Kavramı | |
3 | Algoritma ve Sözde Kod Yazma | |
4 | Akış Diyagramı | |
5 | Programlama ve Programlama Dili Kavramı | |
6 | Yapısal Programlama Kavramı | |
7 | Karar Yapıları, İterasyonlar, Döngüler | |
8 | Değişken Kavramı | |
9 | Diziler (Sayı ve Karakter Dizileri) | |
10 | Alt Yordam Kavramı | |
11 | Alt Yordam Kavramı | |
12 | İşaretçiler ve Dinamik Hafıza Yönetimi | |
13 | İşaretçiler ve Dinamik Hafıza Yönetimi | |
14 | Dosyalarda Giriş/Çıkış İşlemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - C++ How to Program, Deitel, P, Deitel H., Ninth Edition - Think Like a Programmer, An Introduction to Creative Problem Solving, A. Anton Spraul, No Starch Press, 2012. - Introduction to Algorithms, Thomas, H. Cormen, 3rd Edition, MIT Press |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Programlamanın temel prensiplerini öğrenme | ||||||||||||
2 | Nasıl algoritma, sözde kod yazılacağını ve akış diyagramı çizileceğini öğrenme | ||||||||||||
3 | Yapısal programlama kavramını öğrenme | ||||||||||||
4 | Ders içeriğindeki temel başlıkları destelemek için C/C++ programlama dilini öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 15 |
4. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |