Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okuma Becerileri | ELT 015 | 9 | 6 + 0 | 6 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli dersler bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN, Öğr.Gör. GÜLŞEN ÖZDEMİR, Öğr.Gör. FAZIL AHMET GÜLTEKİN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kerem Can ALPAY |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Mevcut ders, öğrencilerin stratejik okuma becerilerini geliştirmeyi ve aynı zamanda öğrencilerin akademik kelime dağarcıklarını geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu ders kapsamında, akademik metinleri okumak için gereken beceriler ve stratejiler detaylı olarak incelenecektir. Bu dersin sonunda öğrenciler akademik okuma stratejilerini bilinçli olarak uygulayabilmek için gereken stratejilere ve akademik metinleri incelemek için gereken becerilere sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Mevcut ders öğrencilere İngilizce okuma becerilerinin yanı sıra akademik yaşamlarında ihtiyaç duyacakları akademik okuma becerilerini kazandırmak amacıyla düzenlenmiş bir lisans dersidir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İngilizce yazılmış akademik metinleri incelemek için gereken stratejileri bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Metni inceler ve okumadan içeriği ile ilgili tahmin yürütür. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Akademik metinleri okumadan önce amaçlarını ve sormak istediği soruları belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Akademik metinlerin konusunu ve ana fikirlerini belirler. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Bilgiye ulaşmak için okur. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Metinleri gözden geçirir ve özel bilgilere ulaşır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Bilgi bütünlüğü sağlamak için okur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Akademik metinleri eleştirmek için okur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Yazmak için okur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
10 | Bağlamdan bilinmeyen kelimelerin anlamlarını çıkarır. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
11 | Akademik metinleri özetler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
12 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okumanın temel ilkeleri | |
2 | Okuma çalışmaları | |
3 | Paragrafın konusunu bulma | |
4 | Paragrafın ana fikrini bulma | |
5 | Eşdizimlilik | |
6 | Paragraftaki destekleyici cümleleri bulma | |
7 | Paragraftaki tezatları bulma | |
8 | Paragraftaki neden-sonuç ilişkilerini bulma | |
9 | Paragrafları değerlendirme | |
10 | Notları taslak halinde düzenleme | |
11 | Deyimler | |
12 | Hızlı okuma | |
13 | Paragraf analizi yapma | |
14 | Okuma ve yazmayı birleştirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Douglas, N., & Bohlke, D. (2020). Reading Explorer 3 (3rd ed.). National Geographic Learning. Mikulecky, B. S., & Jeffries, L. (2004). More reading power: Reading for pleasure, comprehension skills, thinking skills, reading faster (2nd ed.). Longman. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İngilizce yazılmış akademik metinleri incelemek için gereken stratejileri bilir. | |||||||||||||||
2 | Metni inceler ve okumadan içeriği ile ilgili tahmin yürütür. | |||||||||||||||
3 | Akademik metinleri okumadan önce amaçlarını ve sormak istediği soruları belirler. | |||||||||||||||
4 | Akademik metinlerin konusunu ve ana fikirlerini belirler. | |||||||||||||||
5 | Bilgiye ulaşmak için okur. | |||||||||||||||
6 | Metinleri gözden geçirir ve özel bilgilere ulaşır. | |||||||||||||||
7 | Bilgi bütünlüğü sağlamak için okur. | |||||||||||||||
8 | Akademik metinleri eleştirmek için okur. | |||||||||||||||
9 | Yazmak için okur. | |||||||||||||||
10 | Bağlamdan bilinmeyen kelimelerin anlamlarını çıkarır. | |||||||||||||||
11 | Akademik metinleri özetler. | |||||||||||||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7 | ||
dersAKTSKredisi | 7 |