Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | ELT 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kerem Can Alpay |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders öncelikle, İngilizce öğretmen adaylarına yönelik ve bu alandaki öğretmenlerin kullandığı temel dil öğretim yaklaşım ve yöntemleri ile ilgili gerekli bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Ders boyunca öğretmen adaylarının, Dilbilgisi Çeviri Metodu, Sessiz Yol Yöntemi, Toplu Fiziksel Tepki, İletişimsel Dil Öğretim, İçerik ve Dil Entegre edilmiş Öğrenme, Çoklu Zeka gibi İngilizce dil öğretiminde kullanılan bazı eski ve güncel yaklaşımları öğrenip bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır. Derste ayrıca, öğretmen adaylarının gelecekteki sınıflarında etkili etkinlik ve kaynakların öneminin de sıklıkla üzerinde durulacaktır. Bu yöntem ve yaklaşımlara sadece aşinalık kazanmak değil, aynı zamanda bahsi geçen yöntem ve yaklaşımların etkili kullanımı da bu derste ele alınacak konular arasındadır. |
Dersin İçeriği | İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; İngilizce öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; İngilizce öğretiminin tarihçesi ve önceki eğilimler; İngilizce öğretiminde kullanılan mevcut yaklaşım ve yöntemler; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının İngilizce öğretimine yansımaları; İngilizce öğretiminde temel kavramlar ve beceriler; öğretim tasarımları ve sınıf-içi uygulama örnekleri; İngilizce öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir İngilizce öğretiminin bileşenleri; İngilizce öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş yabancı dil eğitim ve öğretimi hedefleri doğrultusunda oluşturulmuş yöntem, yaklaşım ve uygulamaları kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Hazırlanmış yöntem kitaplarını inceler, çözümler ve eleştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Güncel İngilizce yöntem kitaplarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Öğretim yöntemlerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Dil becerilerinin öğretiminde uygun öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini seçebilir ve bunların uygunluğunu değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtımı ve giriş | |
2 | Dil öğretiminin kısa bir tarihi; 19., 20., ve 21. yy'da dil öğretiminde başlıca eğilimler | |
3 | Dilbilgisi Çeviri Yöntemi; Doğrudan Yöntem | |
4 | İşitsel-Dilsel Yöntem; Sessiz Yol Yöntemi | |
5 | Telkin Yöntemi; Grupla/Toplu Dil Öğretim Yöntemi | |
6 | Toplu Fiziksel Tepki Yöntemi; Doğal Yaklaşım | |
7 | İletişimsel Dil Öğretimi | |
8 | İletişimsel Dil Öğretimi (devam) | |
9 | Ara sınav | |
10 | İçerik Temelli Dil Eğitimi;İçerik ve Dil Entegre Temelli Eğitim | |
11 | Görev Temelli Dil Eğitimi | |
12 | İşbirlikçi Dil Eğitimi; Çoklu Zeka | |
13 | Yöntem Sonrası Çağ | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derlenmiş ders notları ve sunular |
Ders Kaynakları | Celce-Murcia, M. (Ed.) (2014). Teaching English as a second or foreign language (4th Edition). Boston, MA: Heinle & Heinle. Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond methods macrostrategies for language teaching. New Haven: Yale University Press. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching (3rd Edition). Oxford: University Press. Richards, J. C. & Rodgers, T. (2014). Approaches and methods in language teaching (3rd Edition). Cambridge University Press. Thompson, G. (1996). Some misconceptions about communicative language teaching. ELT Journal, 50(1), 9-15.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çağdaş yabancı dil eğitim ve öğretimi hedefleri doğrultusunda oluşturulmuş yöntem, yaklaşım ve uygulamaları kullanabilir. | ||||||||||||
2 | Hazırlanmış yöntem kitaplarını inceler, çözümler ve eleştirebilir. | ||||||||||||
3 | Güncel İngilizce yöntem kitaplarını kullanır. | ||||||||||||
4 | Öğretim yöntemlerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilir. | ||||||||||||
5 | Dil becerilerinin öğretiminde uygun öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini seçebilir ve bunların uygunluğunu değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,88 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |