Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II SBE 410 8 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

yok.

Önerilen Seçmeli Dersler

yok.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MEHMET ALPER CANTİMER
Dersi Verenler Öğr.Gör. MEHMET ALPER CANTİMER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Miili Mücadele Dönemi sonrasında, yeni kurulan Türkiye Cumhuriyeti'nin başlangıcından günümüze Cumhuriyet tarihinin öğretimini sağlamak.

Dersin İçeriği

Lozan barış antlaşması, Cumhuriyetin ilanı, Atatürk dönemi, Atatürk'ün ardından 1950'ye kadar Türkiye cumhuriyeti, 1950'den sonra günümüze kadar Türkiye Cumhuriyeti.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Miili Mücadele hazırlık dönemini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 I. Meclis ve Milli mücadele savaş dönemini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Lozan antlaşması ve Türk dış politikasını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Atatürk'ün hayatı ve fikirleri ile ilkelerini ve inkılaplarını birlikte değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Atatürk dönemi Türkiye cumhuriyetini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Atatürk sonrası Türkiye Cumhuriyetinin siyaseti, ekonomisi, eğitimi, dış politikasını, güncel ve kültürel durumunu öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Lozan antlaşması ve Sonrasındaki gelişmeler
2 Cumhuriyetin İlanı ve sonrasındaki Gelişmeler
3 Atatürk İlkeleri
4 Ekonomi alanında İnkılaplar
5 Sosyal hayatta ve eğitim alanında İnkılaplar
6 Anayasalar ve Hukuk alanında inkılaplar
7 Türk dış politikası 1923- 1938
8 1946 ya kadar siyasi hayat
9 Vize
10 Atatürk’ün ardından Siyaset, Dış Politika, Ekonomi, Eğitim, Bilim ve Sanat. (1938- 1945)
11 Türkiye Cumhuriyetinde Ekonomi (1946- 2017)
12 Türkiye Cumhuriyetinde Eğitim, Bilim, Üniversiteler, Kültür ve Sanat, (1946- 2017)
13 Türkiye Cumhuriyeti Dış Politika-Türk Dış Politikası (1946- 2017)
14 Türkiye Cumhuriyetinde Demokrasi (1946- 2017)
Kaynaklar
Ders Notu

Koordinatör tarafından hazırlanacaktır.

Ders Kaynakları

Aydın, Suavi, Türkiye Tarihi- 1960'tan Günümüze, İletişim yay, İstanbul, 2014.

Bayur, Yusuf Hikmet, Türk İnkılâp Tarihi, cilt; 1, 2, 3, Türk Tarih Kurumu Basımevi Ankara, 1991.

Cambridge Türkiye Tarihi 1839-2010: Modern Dünyada Türkiye, Kitap Yay, İstanbul, 2011.

Cem, İsmail, Türkiye'de Geri Kalmışlığın Tarihi, İş Bankası Yay, İstanbul, 2016.

El- Hajj, Rifat Ali Abou, Modern Devletin Doğası, İletişim Yay, 2011.

Findlay, Carter, Modern Türkiye Tarihi, Timaş Yay, İstanbul, 2011.

Karpat, Kemal, Osmanlı Devleti’nin Kısa Sosyal Tarihi: Ayanlar Bürokrasi Demografi ve Modernleşme, Timaş Yay, İstanbul, 2019.

Kocatürk, Prof. Dr. Utkan, Atatürk ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kronolojisi, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara 1988.

Komisyon, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I- II, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2002.

Lewis, Bernard, Modern Türkiye'nin Doğuşu, Arkadaş yay, İstanbul, 2015.

Zürcher, Eric Jan, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi, İletişim Yay, İstanbul, 2008.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. X
2 Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. X
3 Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. X
4 Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. X
5 Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. X
6 Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular
7 Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar.
8 Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar
9 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir
10 Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
11 Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir X
12 Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
14 Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
15 Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 64
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,56
Dersin AKTS Kredisi 3