Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim | ECE 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUAT KOL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Kölemen |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı 36-72 aylar arasındaki çocukların tüm gelişim alanlarına özgü gelişimsel özelliklerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | 36-72 aylık çocukların fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar; ilgili gelişim kuramları; gelişim alanlarını etkileyen faktörler; gelişim özellikleri; gelişim alanlarının ilişkisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelişim ile ilgili temel kuramları öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Gelişim Alanlarını bilir birbirleri ile ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | 36-72 aylar arasındaki çocukların gelişimsel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
2 | 36-72 ay çocukların genel özellikleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Erken çocuklukta bilişsel Gelişim, temel özellikleri ve bilişsel gelişim ile ilgili kuramlar | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Erken çocuklukta bilişsel Gelişim, temel özellikleri ve bilişsel gelişim ile ilgili kuramlar | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Erken çocuklukta dil Gelişim, temel özellikleri ve dil gelişim ile ilgili kuramlar | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Erken çocuklukta sosyo-duygusal Gelişim, temel özellikleri ve sosyo-duygusal gelişim ile ilgili kuramlar | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Erken çocuklukta kişilik gelişimi, temel özellikleri ve kişilik gelişimi ile ilgili kuramlar | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Yıl içi Sınav | |
9 | Erken çocuklukta ahlak gelişimi, temel özellikleri ve ahlak gelişim ile ilgili kuramlar | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Erken çocuklukta cinsel gelişim, temel özellikleri ve cinsel gelişim ile ilgili kuramlar | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Erken çocuklukta fiziksel gelişim, temel özellikleri ve fiziksel gelişim ile ilgili kuramlar | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Erken çocuklukta motor gelişim, temel özellikleri ve motor gelişim ile ilgili kuramlar | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Gelişim alanlarının birbirleriyle ilişkisi | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları, güncel ders kitapları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | ||||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | ||||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | ||||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | ||||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | ||||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | ||||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | ||||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gelişim ile ilgili temel kuramları öğrenir, | ||||||||||||||
2 | Gelişim Alanlarını bilir birbirleri ile ilişkisini değerlendirir. | ||||||||||||||
3 | Gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | ||||||||||||||
4 | 36-72 aylar arasındaki çocukların gelişimsel özelliklerini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |