Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekonometri II | EKO 202 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ekonometri I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN, Prof.Dr. HİLAL YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Temel ekonometri bilgisini alan öğrencilere, iktisadi modeller üzerinde ampirik analiz yeteneğini gelitirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bağımsız bir ampirik araştırmayı yapabilecek temel düzeydeki ekonometri bilgisinin Eviews paket programı uygulamaları ile pekiştirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisat teorisinin temel tezlerini kantitatif bir yaklaşımla ele alır. | Anlatım, | Sınav, |
2 | Ekonometrik metodolojiyi açıklar ve ilgili kavramları tanımlar. | Anlatım, | Sınav, |
3 | En küçük kareler yöntemi ile regresyon analizleri yapar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Tek denklemli Regresyon analizlerine yer verir ve gerekli hipotez testlerini kullanarak regresyon tahminlerini sınar. | Anlatım, | Sınav, |
5 | Eşanlı denklem sistemleri ile ilgili tahminler gerçekleştirir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
6 | Tüm analizler için gerekli ekonometrik paket programlarını (SPSS; EViews,?) uygulama amaçlı olarak kullanır. | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Ekonometrik Modelleme Aşamalarını tanımlar | Tartışma, Anlatım, | Ödev, |
8 | Ekonometrik Varsayımları sınar | Tartışma, Anlatım, | Ödev, |
9 | Varsayımlarla ilgili problemleri sınar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
10 | Kantitatif teknikleri ekonometrik problemlerin çözümünde Kullanır | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Ödev, |
11 | Değişen varyans, çoklu bağlantı, otokorelasyon sorunlarının varlığını tespit eder | Tartışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, |
12 | Paket programları ile yapılan analizlerin çıktılarını yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
13 | Doğrusal modellerle ilgili tahmin edilen parametrelere ilişkin hipotez testleri yapar ve yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, Sınav, |
14 | Modellere ilişkin toplu anlamlılık testlerini yapar ve yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Ödev, |
15 | Otoregresif modellerin tahminini yapar ve yorumlar | Tartışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonometrik Modelleme: Modellerin Biçimlendirilmesi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | Doğrusal Olmayan Regresyon Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Logit ve Probit Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | Panel Veri Regresyon Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | Dinamik Ekonometrik Modeller: Gecikmeli Dağılım Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Eş-Anlı Denklem Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Dolaylı En Küçük Kareler ve İki Aşamalı En Küçük Kareler Yöntemleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | ARA SINAV | |
9 | Zaman Serileri, Birim Kök Testi, Durağan Olmayan Zaman Serilerinin Dönüştürülmesi ve Eşbütünleşme | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
10 | AR, MA ve ARIMA Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | VAR Modeli | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | ARCH ve GARCH Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | Zaman Serilerinin E-Views Programı Uygulamaları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | Zaman Serilerinin E-Views Programı Uygulamaları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Gujarati, D. Basic Econometrics, McGraw-Hill Company, 2003 |
Ders Kaynakları | Wooldridge, J. Introductory Econometrics, South-Western Cengage learning, 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | X | |||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İktisat teorisinin temel tezlerini kantitatif bir yaklaşımla ele alır. | ||||||||||||
2 | Ekonometrik metodolojiyi açıklar ve ilgili kavramları tanımlar. | ||||||||||||
3 | En küçük kareler yöntemi ile regresyon analizleri yapar. | ||||||||||||
4 | Tek denklemli Regresyon analizlerine yer verir ve gerekli hipotez testlerini kullanarak regresyon tahminlerini sınar. | ||||||||||||
5 | Eşanlı denklem sistemleri ile ilgili tahminler gerçekleştirir | ||||||||||||
6 | Tüm analizler için gerekli ekonometrik paket programlarını (SPSS; EViews,?) uygulama amaçlı olarak kullanır. | ||||||||||||
7 | Ekonometrik Modelleme Aşamalarını tanımlar | ||||||||||||
8 | Ekonometrik Varsayımları sınar | ||||||||||||
9 | Varsayımlarla ilgili problemleri sınar | ||||||||||||
10 | Kantitatif teknikleri ekonometrik problemlerin çözümünde Kullanır | ||||||||||||
11 | Değişen varyans, çoklu bağlantı, otokorelasyon sorunlarının varlığını tespit eder | ||||||||||||
12 | Paket programları ile yapılan analizlerin çıktılarını yorumlar | ||||||||||||
13 | Doğrusal modellerle ilgili tahmin edilen parametrelere ilişkin hipotez testleri yapar ve yorumlar | ||||||||||||
14 | Modellere ilişkin toplu anlamlılık testlerini yapar ve yorumlar | ||||||||||||
15 | Otoregresif modellerin tahminini yapar ve yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |