| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Halı - Kilim Tasarımı-I | HKE 201 | 3 | 2 + 4 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
| Dersi Verenler | Doç. MİNE TAYLAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Klasik halı yüzey planlarının tanıtılması ve birim tekrarla desen üretimi |
| Dersin İçeriği | Anadolu halılarındaki yüzey planları ve desen üretme yöntemlerinin kavratılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Klasik halı planını açıklar. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Geometrik halıların planlarını ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Bitkisel halıların planlarını ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Seccade planını ve tiplerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Birim tekrarla desen üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders konuları hakkında bilgilendirme. | |
| 2 | Halı-Kilim yüzey planlarının tanıtılması. | |
| 3 | Motif araştırması. | |
| 4 | Motif seçilmesi. | |
| 5 | Seçilen birimle eskiz çalışmaları. (35x50 cm.) | |
| 6 | Seçilen birimle eskiz çalışmaları. (35x50 cm.) | |
| 7 | Seçilen birimle eskiz çalışmaları. (35x50 cm.) | |
| 8 | Vize. (10 eskizin tamamlanması.) | |
| 9 | 10 eskizden 5 adetinin seçilmesi. | |
| 10 | Seçilen eskizlerin 3 renk kullanarak renk denemelerinin yapılması. | |
| 11 | Seçilen eskizlerin 3 renk kullanarak renk denemelerinin yapılması. | |
| 12 | Guaj tekniği ile 5 tasarımın 35x50 cm. renklendirilmesi. | |
| 13 | Guaj tekniği ile 5 tasarımın 35x50 cm. renklendirilmesi. | |
| 14 | Guaj tekniği ile 5 tasarımın 35x50 cm. renklendirilmesi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Turkish Handwoven Carpets 1-5, Kültür Bakanlığı Yayınları; Kilim Cataloque 1-2, Kültür Bakanlığı Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Klasik halı planını açıklar. | ||||||||||||
| 2 | Geometrik halıların planlarını ayırt eder. | ||||||||||||
| 3 | Bitkisel halıların planlarını ayırt eder. | ||||||||||||
| 4 | Seccade planını ve tiplerini sıralar. | ||||||||||||
| 5 | Birim tekrarla desen üretir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 162 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||