| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Serbest Tasarım-II (Tekstil Bezeme Sanatı) | HKE 426 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tekstil sanatında uygulanan yüzeylerin tasarım prensipleri doğrultusunda incelenmesi. Ayrıca tekstil objesinde kullanılan süsleme öğelerinin boyutları, desende-zeminde kullanılan malzeme seçiminin önemi ve hangi formda süsleme öğesiyle çalışılabileceğinin tasarım prensiplerine göre yorumlanması. |
| Dersin İçeriği | Türkiye ve dünyada sergilenen serbest tekstillerin araştırılması. Türk Tekstil Sanatında kullanılan süsleme öğelerinin araştırılıp incelenmesi ve tasarım prensipleri doğrultusunda öğrencinin serbest tasarımları oluşturma yeteneğini kazandırmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tekstil tasarım prensiplerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Zemin- Şekil ilişkisi kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | Tasarımında kullanacağı renk, oran, biçim, malzeme vb. seçimlerini belirler ve uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Tekstil yüzeyinde kullanacağı süsleme öğelerini çoğaltarak çeşitler ve farklı serbest tasarımlar yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | Malzeme tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tekstil Tasarım Prensipleri hakkında genel bilgi. | |
| 2 | Tekstil Tasarım Prensipleri hakkında genel bilgi. | |
| 3 | Türkiye´deki ve Dünyadaki çağdaş tekstiller üzerinde tasarım prensiplerinin etüdü | |
| 4 | Türkiye´deki ve Dünyadaki çağdaş tekstiller üzerinde tasarım prensiplerinin etüdü | |
| 5 | Türkiye´deki ve Dünyadaki çağdaş tekstiller üzerinde tasarım prensiplerinin etüdü | |
| 6 | Tekstil Tasarım Prensiplerinin tekstil bezeme sanatında uygulanış yöntemlerinin incelenmesi ve örneklerle analizi | |
| 7 | Tekstil Tasarım Prensiplerinin tekstil bezeme sanatında uygulanış yöntemlerinin incelenmesi ve örneklerle analizi | |
| 8 | vize | |
| 9 | Serbest tasarım proje konusunun seçimi. | |
| 10 | Seçilen Serbest Tasarımın yapısal özelliklerinin araştırılması tekniklerin sıralanması ve malzeme ile oluşturulan zemin-birim ilişkisinin tartışılarak incelenmesi. | |
| 11 | Belirlenen temaya yönelik tasarım prensipleri doğrultusunda eskiz çalışması | |
| 12 | Belirlenen temaya yönelik tasarım prensipleri doğrultusunda eskiz çalışması | |
| 13 | Yapılan eskizlerin sunumu ve eleştirisi | |
| 14 | Tüm çalışmaların dosya şeklinde sunumu ve eleştirilerek incelenmesi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Konuya yönelik yazılı ve görsel tüm kaynaklar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tekstil tasarım prensiplerini öğrenir | ||||||||||||
| 2 | Zemin- Şekil ilişkisi kurar | ||||||||||||
| 3 | Tasarımında kullanacağı renk, oran, biçim, malzeme vb. seçimlerini belirler ve uygulayabilir. | ||||||||||||
| 4 | Tekstil yüzeyinde kullanacağı süsleme öğelerini çoğaltarak çeşitler ve farklı serbest tasarımlar yapabilir. | ||||||||||||
| 5 | Malzeme tanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 131 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||