Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dokumada Motif ve Sembol I HKE 331 5 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MİNE TAYLAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MİNE TAYLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Motif ve sembolün tanımını yapabilmek, erken dönem dokumalarında kullanılan motif ve sembollerin tespit ve araştırmalarını yapmak, öğrenmek, tasarım yapmak ve geçmişte kullanılan motif ve sembolleri günümüz tasarımlarında yorumlayabilmek.
Dersin İçeriği Motif ve sembollerin bilinmesi, erken dönem dokumalarında kullanılan motif ve sembollerin kökenlerini araştırmayı, motif ve sembollerden yeni tasarım ve yorum yaparak gelecek dönemlerde de kullanılmasını sağlamasını içerir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Motif kavramını bilir ve anlatır. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
2 Motif kavramını bilir ve anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Sembolizmin tanımını yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Erken dönem dokumalarındaki sembolleri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
5 Dokumalardaki sembol ve motif çıkışlı tasarımlar yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
6 Dokumalardaki sembol ve motif çıkılı tasarımşlar yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Motif ve sembol kavramlarının tanımı etimolojik olarak incelenmesi.
2 Erken dönem motif ve sembollerinden örneklerin verilmesi.
3 Dokumalarda kullanılan motif ve sembolik ifadeler.
4 Motif ve sembolik ifadelerin kullanıldığı görsel alanlar.
5 Medeniyetlerde kullanılan motif ve sembollerin sanat eserlerine yansıması.
6 Seçilen konulardan araştırma ve eskiz çalışmaları.
7 Sembolik desenlerden birim yüzey düzenlemelerinin hazırlanması.
8 Motif ve semboller ile eskiz çalışmaları.
9 Vize.
10 Eskizlerin 35x50cm ebatlarına taşınması.
11 Seçilen eskizlerden 5 adet uygulanması
12 Tasarımların renklendirilmesi.
13 Motif ve sembol tasarımlarının tamamlanması.
14 Atölye çalışmaları, uygulamalar ile ödevlerin teslimi ve genel değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların tümü.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
1. Performans Görevi (Atölye) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Performans Görevi (Atölye) 1 3 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
Dersin AKTS Kredisi 4