| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Destekli Dokuma Tasarımı-II | HKE 228 | 4 | 1 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
| Dersi Verenler | ZEYNEP TUTİ KARAMAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tasarımların bilgisayar programı ile endüstriel alanda jakarlı dokuma kumaşı haline getirilmesini öğretmek |
| Dersin İçeriği | Jakar programını kullanmak |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Jakarlı dokuma kumaşların yapılarını teknik olarak analiz eder. | ||
| 2 | Jakarlı dokuma kumaş tasarımı yapılan programların çalışma prensiplerini bilir. | ||
| 3 | Jakarlı dokuma kumaş için kağıt üzerinde yapılan tasarımları bilgisayara aktarmayı ve örgü bölgelerini belirler. | ||
| 4 | Örgü çeşitlerini ve tasarımda örgülerin nasıl kullanılacağını bilir. | ||
| 5 | Tasarımların kumaş haline nasıl geleceğini ve jakar dokuma makinelerine nasıl bilgi aktaracağını bilir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dokuma kumaş tasarımı programının genel tekrarı.Uygulama çalışması. | |
| 2 | Dokuma kumaş tasarımı programının genel tekrarı.Uygulama çalışması. | |
| 3 | Tasarımların farklı kumaş kalitelerine uyarlanması ve çözgü atkı tanımlamalarının yapılması. Uygulama çalışması. | |
| 4 | Tasarımların farklı kumaş kalitelerine uyarlanması ve çözgü atkı tanımlamalarının yapılması. Uygulama çalışması. | |
| 5 | Tasarımların farklı kumaş kalitelerine uyarlanması ve çözgü atkı tanımlamalarının yapılması. Uygulama çalışması. | |
| 6 | Tasarımların farklı kumaş kalitelerine uyarlanması ve çözgü atkı tanımlamalarının yapılması. Uygulama çalışması. | |
| 7 | Makine çeşitlerinin anlatılması.Programda makine tanımlamalarının yapılması.Makine tanımlama programının anlatılması. Uygulama çalışması. | |
| 8 | vize | |
| 9 | Jakar programında makine bilgisi ve tasarımın açılması.Örgü çeşitlerinin programda anlatılması.Örgü menülerinin anlatılması.Çeşitli örgülerinin similasyonlarının yapılıp anlatılması.Uygulama çalışması. | |
| 10 | Programda kart bölümünün anlatılması.Jakar kart tanımın yapılması.Kartta yüzme kontrolu işlemlerinin anlatılması. Uygulama çalışması. | |
| 11 | Simülasyon menüsünün anlatılması. Uygulama çalışması. | |
| 12 | Simülasyon menüsünün anlatılması. Simülasyondan yapılan kumaşların varyant programına aktarılarak varyant programın anlatılması.Jakar kartın farklı makinelere nasıl aktarıldığının anlatılması.Uygulama çalışması. | |
| 13 | Genel tekrar. Uygulama çalışması. | |
| 14 | Uygulama çalışması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bilgisayar programı yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Jakarlı dokuma kumaşların yapılarını teknik olarak analiz eder. | ||||||||||||
| 2 | Jakarlı dokuma kumaş tasarımı yapılan programların çalışma prensiplerini bilir. | ||||||||||||
| 3 | Jakarlı dokuma kumaş için kağıt üzerinde yapılan tasarımları bilgisayara aktarmayı ve örgü bölgelerini belirler. | ||||||||||||
| 4 | Örgü çeşitlerini ve tasarımda örgülerin nasıl kullanılacağını bilir. | ||||||||||||
| 5 | Tasarımların kumaş haline nasıl geleceğini ve jakar dokuma makinelerine nasıl bilgi aktaracağını bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
| Toplam | 50 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 6 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 98 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||